- Volkswagen pracował dziewięć miesięcy nad projektem nowego firmowego logo. To ponoć rekordowy czas
- Golf jako pierwszy (wśród seryjnych aut) otrzyma nowy znak firmowy z charakterystycznym czarnym tłem
- W sumie do wymiany jest ok. 70 tys. emblematów w ponad 10 tys. placówkach Volkswagena na całym świecie
W koncernie Volkswagena uznano, że po kilkunastu latach (obecny znak firmowy stosowany jest od 2000 roku) pora na zmianę logo. Nowe, bardziej stonowane i płaskie (bez efektu trójwymiarowego) jest już nawet wykorzystywane w nowej kampanii reklamowej Hello Light, podczas której firma stara się pokazać, że aferę z dieslem ma już za sobą.
Nowe logo na czarnym tle podobne jest do wersji stosowanej w okresie powojennym (od 1945 do 1960). Volkswagen zapewnia, że opracowane przez własny dział wzornictwa (Design and Marketing) jest przede wszystkim nowocześniejsze, jaśniejsze i prostsze. Na dodatek, będzie również w wersji dźwiękowej, w której wykorzystano kobiecy głos. O tradycyjnym „Das Auto” stosowanym jeszcze do niedawna (do 2015 roku), możemy już na dobre zapomnieć.
Według serwisu Automotive News, pokazane teraz logo będzie się nieco różnić od wersji, która pojawi się na samochodach. Już wkrótce na autach zobaczymy je bowiem w odmianie z nieco bardziej odblaskowym wykończeniem i przeszklonym tłem. Premierę zaplanowano na zbliżający się salon samochodowy we Frankfurcie, gdzie koncern będzie świętować premierę nowego Golfa. To Golf jako pierwszy (wśród seryjnie produkowanych aut) otrzyma nowy znak firmowy.
Zmiany czekają także wystrój salonów dealerskich marki oraz firmowe budynki. Jako pierwsze zostanie odsłonięte nowe logo na wieżowcu będący siedzibą firmy w Wolfsburgu. Następnie czarne logo pojawi się w sieci dealerów w Europie oraz w Chinach (jeszcze w październiku). W dalszej kolejności będą dealerzy w obu Amerykach (północna i południowa). Zmiany po drugiej stronie oceanu planowane są na przyszły rok. W sumie do wymiany jest ok. 70 tys. oznakowań w ponad 10 tys. placówkach na całym świecie.