Pojazd może być wyposażony w nowy 9-litrowy wysokoprężny silnik Volvo lub w nowy silnik zasilany gazem ziemnym lub biogazem. Główną nowością w Volvo 7700 jest nowy 9-litrowy silnik, który zastąpił poprzedni - 7-litrowy. Dzięki temu autobus bez problemu sprawdza się w różnorodnych warunkach transportowych, co w połączeniu z udoskonaloną skrzynią biegów zapewnia wygodniejszą, a przede wszystkim wydajniejszą eksploatację w centrum miasta. Nowy silnik Volvo D9B dostępny jest w trzech wersjach mocy: 260, 310 lub 360 KM i zapewnia wyższy moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów. Tak jak poprzednio, silnik umiejscowiony jest w lewym tylnym rogu autobusu, co dzięki uzyskanej przestrzeni umożliwia zastosowanie niskiej podłogi na całej długości pojazdu. Nowy model wyposażony jest też w nową jednostkę chłodzącą zamontowaną na dachu, zmniejszającą pobór mocy oraz, w konsekwencji, zużycie paliwa.Nowe Volvo 7700 będzie miało swoją polską premierę na targach Transexpo w Kielcach w dniu 4 października.
Volvo 7700
Dzięki nowemu Volvo 7700, Volvo Buses jest w stanie zaspokoić oczekiwania większości klientów obsługujących linie miejskie. Autobus Volvo 7700 dostępny jest zarówno w wersji dwuosiowej o długości 12 metrów, mieszczącej do 96 pasażerów, jak i w wersji przegubowej o długości 18 metrów przeznaczonej maksymalnie dla 156 pasażerów.