Będą one wyposażone w silniki diesla oraz manualną skrzynię biegów, które zestrojone zostały tak, aby auta paliły jak najmniej ropy. Dla lepszego efektu auta maja mniejsze opory toczenia oraz powietrza. Zacznijmy od modeli S80 i V70 w wersji DRIVe. Do napędu tych aut posłuży 109 konny silnik o pojemności 1.6 litra. Silnik będzie produkował 129 g CO2 na każdy przejechany kilometr spalając przy tym niespełna pięć litrów ropy, wszystko to mimo sporych gabarytów aut. W ofercie pojawią się również przednio napędowe modele XC60 oraz XC70. Samochody wyposażone w silnik diesla o pojemności 2.4 litra spalać mają sześć litrów ropy na 100kilometrów produkując przy tym 159 g CO2. Na rynkach europejskich Volvo w wersji DRIVe pojawią się już latem tego roku. Ich dokładne specyfikacje techniczne zostaną zaprezentowane podczas oficjalnej premiery.