To zapewniło marce najwyższy wzrost wśród marek segmentu premium w 2009 roku (16,7%) Udział firmy w całym rynku również się zwiększył się i wynosi obecnie 1,45%.

Najchętniej kupowanym Volvo było XC60. Do klientów wydanych zostało ponad 1 469 egzemplarzy tego modelu. Co interesujące, SUV XC60 cieszył się dużym zainteresowaniem nie tylko klientów indywidualnych, ale również instytucjonalnych (dotąd preferujących sedany Volvo). Aż 54% wydanych do klientów XC60 stanowiły w 2009 roku auta flotowe.

Oprócz XC60 największy procentowy wzrost odnotował drugi SUV XC90 (o 18% w stosunku do roku 2008). Bardzo dużą dynamikę wzrostu odnotowały samochody z napędem na cztery koła (AWD).

W roku ubiegłym nadal największym zainteresowaniem cieszyły się Volvo wyposażone w silniki Diesla. Najczęściej wybieranym był D5. Sprzedaż aut wyposażonych w ten silnik stanowi ponad 38% łącznej sprzedaży (silnik montowany jest w S60, XC60, S80, V70, XC70 i XC90).Na drugim miejscu pod względem sprzedaży plasuje się 2.0 D (136 KM), stanowiący 27,5% (montowany w C30, S40, V50, S80 i V70). Na trzecim 2.4 D (163 KM) z udziałem rzędu 6,7% (montowany w XC60 i XC70).

Obok Szwecji i Holandii to właśnie Polska staje się dla Volvo jednym z najbardziej perspektywicznych rynków w Europie. Sukcesem Volvo w Polsce jest nie tylko dynamiczny wzrost sprzedaży - 16,7% w 2009 roku, udział w segmencie premium (25,3%), ale również wysoki stopień zadowolenia klientów marki ze sprzedaży i serwisu (pierwsze miejsce w Europie).

W ciągu 2009 roku Volvo poszerzyło swoją ofertę o odświeżoną wersję flagowej limuzyny S80 oraz o całą gamę samochodów "ekologicznych". Była to seria DRIVe Volvo, dzięki której firma Volvo Cars po raz pierwszy w historii osiągnęła rekordowo niską emisję CO2 na poziomie 99 g/km.

Modele DRIVe, w tym nowe C30 DRIVe, wyposażone w technologię Start/Stop, (3,8 l/100 km) V50, S40 oraz XC60, XC70, V70 i S80 zaprezentowane zostały na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Klika miesięcy później samochody pojawiły się na polskich drogach.

Symbol DRIVe nadawany jest samochodom Volvo Cars wyróżniającym się najlepszymi wynikami ekologicznymi w swej klasie. Wszystkie obecne modele DRIVe wyposażono w tradycyjny silnik diesla oraz manualną skrzynię biegów zoptymalizowaną z myślą o bardzo niskim poziomie zużycia paliwa. Samochody te opracowano specjalnie pod kątem niskiego oporu toczenia się i oporu powietrza.

Seria DRIve nie jest jedynym działaniem Volvo na rzecz zmniejszenia negatywnego wpływu motoryzacji na środowisko. W 2009 roku Volvo Cars poinformowało o współpracy z firmą Vattenfall, której celem jest wprowadzenie w 2012 roku na rynek pojazdu z napędem hybrydowym pobierającego prąd ze zwykłego gniazdka. Prototyp samochodu zaprezentowany został na targach motoryzacyjnych w Detroit w 2009.

W roku bieżącym Volvo Cars przedstawi testową flotę 50 elektrycznych Volvo C30. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie elektrycznego C30 do sprzedaży w 2011 roku.