Auto Świat Wiadomości Aktualności Wodorowy silnik firmy Deutz

Wodorowy silnik firmy Deutz

Niemiecka firma Deutz wprowadza do produkcji pierwszy 6-cylindrowy silnik wodorowy o mocy 272 KM. Napęd spełnia wszelkie kryteria stawiane przez Unii Europejskiej dla zerowej emisji CO2. Jednak w pierwszej kolejności nowa jednostka wcale nie będzie wykorzystywana w samochodach.

Silnik wodorowy Deutz
Deutz
Silnik wodorowy Deutz

Deutz znany jest przede wszystkim z produkcji silników do maszyn budowlanych, ciągników rolniczych, a także do samochodów ciężarowych. Teraz inżynierowie opracowali 6-cylindrową jednostkę o oznaczeniu TCG 7.8 H2, która zasilana jest wodorem. Nowy motor przeszedł już pomyślnie serię testów na hamowni i przedstawiciele firmy twierdzą, że pracuje on bezemisyjnie i bardzo cicho.

Deutz podjął się trudnego zadania, bowiem zaprojektowanie silnika na wodór wiąże się z kilkoma poważnymi problemami. Głównym jest korozja wodorowa, a zatem wszystkie elementy, które mają bezpośredni kontakt z wodorem (komora spalania, głowica) muszą być odporne nie tylko na wysokie ciśnienie czy temperaturę, lecz także na działanie wodoru.

Silniki wodorowe – wady i zalety

Przeczytaj też:

Dlaczego zatem producenci decydują się na konstruowanie takich jednostek napędowych? Ponieważ mają one liczne zalety w porównaniu z silnikiem elektrycznym ładowanym z gniazdka. Najważniejsza to możliwość tankowania w kilka minut (oczywiście pod warunkiem, że będzie ku temu stworzona odpowiednia infrastruktura), a zatem tak samo, jak przy uzupełnianiu zbiornika benzyną czy olejem napędowym. Jak wiadomo, uzupełnianie energii w tradycyjnych samochodach elektrycznych nadal trwa bardzo długo. W dodatku w naszym kraju ładowarek w dalszym ciągu jest jak na lekarstwo.

Deutz – silnik wodorowy najpierw jako stacjonarny

Wprawdzie jednostka może sprawdzić się jako napęd samochodu, ale ze względu na aktualną infrastrukturę związaną z tankowaniem wodoru, w pierwszej kolejności zostanie wykorzystana jako stacjonarny silnik oraz w transporcie kolejowym.

Pilotażowo wodorowy silnik Deutza będzie wykorzystany w stacjonarnych urządzeniach do wytwarzania energii we współpracy z regionalnymi przedsiębiorstwami użyteczności publicznej. Testowe wykorzystanie silnika rozpocznie się na początku 2022 r., natomiast seryjna produkcja ma ruszyć w 2024 r.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków