- Mercedes klasy C All-Terrain będzie występował z dwoma, 48-woltowymi, miękkimi hybrydami – benzynową o mocy 204 KM i wysokoprężną generującą 200 KM
- W porównaniu z bazową klasą C wersja uterenowiona ma o 40 mm zwiększony prześwit, a napęd na wszystkie koła występuje w standardzie
- Nowa wersja Mercedesa klasy C ma się pojawić w sprzedaży w grudniu 2021 r.
Już na pierwszy rzut oka Mercedes klasy C All-Terrain odróżnia się od pozostałych wersji. To zasługa inaczej wyglądającej atrapy chłodnicy, osłon pod zderzakami oraz typowych dla aut tego typu plastikowych nakładek na nadkolach. Zresztą czarna plastikowa nakładka znajdzie się także wysoko na tylnym zderzaku i będzie dochodziła aż do klapy bagażnika.
Wszystkie te stylistyczne zabiegi sprawiły, że samochód prezentuje się wyjątkowo solidnie, a poza tym ma nieco inne wymiary w zestawieniu z bazowym kombi. Z racji terenowego charakteru prześwit zwiększył się o 40 mm, plastikowe dodatki na błotnikach dodają 21 mm, a modyfikacje na zderzakach wydłużyły pojazd o 4 mm.
Także we wnętrzu pojawiły się niewielkie zmiany. Oczywiście nadal mamy tu duży, centralny ekran, dzięki któremu można dotykowo aktywować urządzenia pokładowe. W standardzie ma on przekątną 10,25 cala, ale za dopłatą instalowany jest ekran o rozmiarze 12,3 cala. Poza tym obsługę ułatwia system MBUX.
Jednak w porównaniu z innymi odmianami Mercedes klasy C All-Terrain ma jeszcze wyświetlacz terenowy. Dostarcza on informacje o nachyleniu pojazdu, kącie skrętu kół, pokazuje współrzędne geograficzne, a także ma wbudowany kompas.
Na pokładzie samochodu nie zabraknie również wyposażenia, które poprawia komfort podróżowania oraz obsługi samochodu. Dlatego będzie można dokupić funkcję masażu przednich siedzeń oraz podgrzewania tylnej kanapy, a dostępu do bagażnika o pojemności 490-1510 l może chronić klapa obsługiwana za pomocą elektryki.
Mercedes kalsy C All-Terrain – idealny do holowania przyczep
Mercedes spodziewa się, że uterenowiona odmiana klasy C może być interesująca dla kierowców, którzy często korzystają z przyczepy. Dlatego opcjonalny Hak holowniczy współpracuje z układem ESP, a system działa od prędkości 65 km/h. W razie potrzeby układ może interweniować automatycznie w krytycznych sytuacjach.
W przypadku wykrycia niepożądanych drgań są one tłumione za pomocą naprzemiennych hamowań na poszczególnych kołach. To zwykle wystarcza, aby zredukować niebezpieczne zachowanie zestawu. W razie potrzeby system zmniejsza również prędkość pojazdu, a odbywa się to poprzez zmniejszenie momentu obrotowego silnika i hamowanie pojazdu na wszystkich czterech kołach.
W samochodzie będzie można mieć także asystenta manewrowania przyczepą, który ułatwia manewrowanie przyczepą nawet niedoświadczonym kierowcom. Asystent manewrowania przyczepą automatycznie reguluje kąt skrętu pojazdu do prędkości 5 km/h i nachylenia do 15 proc.. System aktywuje się podczas postoju, po wybraniu wstecznego biegu i po naciśnięciu przycisku parkowania po lewej stronie panelu dotykowego na konsoli środkowej.
Mercedes klasy C All-Terrain – łatwe parkowanie także z przyczepą
Kierowca może wybrać kąt, przy którym zestaw będzie skręcał. Po raz pierwszy umożliwia to wykonywanie manewru pod kątem 90 stopni. Układ kierowniczy jest następnie prowadzony automatycznie, aby zachować ustawiony kąt. Kierowca może również zdecydować się na funkcję „ciągnięcia na wprost”, gdy przyczepa jedzie we właściwym kierunku i ma kontynuować cofanie na wprost. Proces manewrowania można śledzić z różnych perspektyw kamery, a dynamiczne linie prowadzące pokazują trajektorię, szerokość pojazdu i odległość od rozpoznanych obiektów.
W uterenowionej wersji Mercedes klasy C będzie występował z kołami o średnicy 17-19 cali, a w standardzie znajdzie się komfortowe zawieszenie, którego tłumienie będzie dopasowywało się do charakterystyki podłoża.
Ponadto, w stosunku do bazowej klasy C dostępne będą dwa dodatkowe tryby jazdy – Offroad na drogi gruntowe, żwir i piasek oraz Offroad+ do podróżowania w bardziej wymagającym terenie oraz na stromych wzniesieniach.
Mercedes klasy C All-Terrain – napęd 4x4 to standard
Jazdę w terenie ułatwi nie tylko prześwit zwiększony o 40 mm, lecz także instalowany seryjnie napęd na wszystkie koła 4MATIC. W zależności od potrzeb na przednie koła, za pośrednictwem 9-stopniowej, automatycznej skrzyni trafia do 45 proc. momentu obrotowego, a na tylne do 55 proc.
Na pokładzie pojazdu znajdą się seryjnie Reflektory LED High Performance. Wraz z wybraniem, któregoś z terenowych trybów zmienia się oświetlany obszar – słup światła rozszerza się i oświetla więcej miejsc po bokach pojazdu.
Mercedes klasy C All-Terrain – do wyboru dwie, miękkie hybrydy
Do napędu pojazdu przewidziano tylko dwa zelektryfikowane silniki – jeden benzynowy oraz jeden wysokoprężny. Oba są 48-woltowymi, miękkimi hybrydami, które w razie konieczności, przez krótki czas uzyskują dodatkowe 20 KM i 200 Nm.
W przypadku benzyniaka mamy do czynienia z półtoralitrową konstrukcją generującą 204 KM i 300 Nm. Z kolei w drugiej wersji pracuje 2-litrowy diesel o mocy 200 KM i momencie obrotowym o wartości 440 Nm.
Mercedes klasy C All-Terrain został już pokazany, ale jego oficjalna premiera odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych w Monachium, które będą trwały w dniach 7-12 września. Do sprzedaży auto ma trafić w grudniu tego roku. Nie są jeszcze znane jego ceny, ale należy spodziewać się, że w najtańszej wersji trzeba będzie zapłacić około 50 tys. euro.