Kibice będą mogli śledzić przebieg wyścigu na żywo nie tylko na trybunach nowoczesnego toru EuroSpeedway, ale także na iPhone, dzięki aplikacji "Volkswagen Scirocco R-Cup mobile".

Scirocco R-Cup na torze w Lausitz obiecuje wiele emocji - z jednej strony dzięki stawce 25 kierowców, w której ponownie znajdą się legendy sportów motorowych, z drugiej strony dzięki innowacyjnemu systemowi Push-to-pass. System ten, uruchamiany przyciskiem na kierownicy, pozwala podwyższyć na dziesięć sekund ciśnienie doładowania w silnikach Scirocco, a tym samym zwiększyć ich moc o 50 KM, czyli z 225 KM do 275 KM.

- Z przyjemnością obserwowałem, jak różną taktykę stosowali kierowcy podczas inauguracyjnego wyścigu w Hockenheim wykorzystując system Push-to-pass - powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. - System ten można stosować zarówno podczas manewrów wyprzedzania, jak i obrony pozycji. Widzowie na trybunach i w telewizji mogą oglądać prawdziwy sport motorowy i emocjonującą rywalizację. Dzięki informacji w tylnym bocznym oknie można dokładnie zobaczyć, ile razy dany kierowca użył przycisku Push-to-pass.

Również kierowcy są zachwyceni funkcją Push-to-pass, niespotykaną w innych wyścigach samochodów turystycznych. - To jest doskonały pomysł - pochwalił Maciek Steinhof, który wygrał inauguracyjny wyścig Scirocco R-Cup. - Teraz taktyka w wyścigu odgrywa o wiele większą rolę, co czyni go bardziej interesującym dla kierowców oraz dla widzów. Kris Heidorn z Wunstorf, drugi w klasyfikacji generalnej i pierwszy w klasyfikacji debiutantów z Hockenheim dodaje - trzeba dokładnie dozować użycie systemu. Nie można wykorzystać tej możliwości za szybko, ale także zbyt późno. W każdym bądź razie kierowca wyraźnie wyczuwa te dodatkowe 50 koni. System Push-to-pass jest rzeczywiście świetnym wynalazkiem.

Zależnie od długości wyścigu, charakterystyki i liczby okrążeń przed zawodami ustala się, jak często kierowcy mogą użyć dodatkowej mocy na treningach i w samym wyścigu. Testy na EuroSpeedway wykazały, że dziesięć aktywacji po dziesięć sekund i przerwa co najmniej 20 sekund dadzą dużo swobody dla zastosowania własnej taktyki i pozwolą na dodatkowe manewry wyprzedzania.