Ford Europe opubliował video, na którym możemy zobaczyć jak powstaje to wyjatkowe auto. To naprawdę "ręczna robota". Zobacz jak specjalistów z 3M przy pracy w fabryce Forda w niemieckim Saarlouis.

Focus RS500 budowany jest na bazie odmiany RS, ale auto otrzymało jeszcze bardziej drapieżny design, 19-calowe alufelgi z oponami 235/35 R19, powiększony tylny spoiler i urzekający, czarny, matowy kolor nadwozia. We wnętrzu są sportowe fotele Recaro obszyte czerwoną skórą. Modyfikacje w 5-cylindrowym silniku podniosły moc auta o 45 KM i moment o 20 Nm. Wzmocniono także skuteczność układu hamulcowego.

Potężny zapas mocy sprawia, że w momencie startu Focus RS500 zachowuje się jak narowista bestia, którą trudno utrzymać na wodzy. Mimo to na zakrętach zachowuje się niczym przyklejone do nawierzchni i bardzo trudno wytrącić je z równowagi. Do „setki” przyspiesza o 0,3 s szybciej niż zwykły RS i może pędzić maksymalnie 265 km/h.