Właściciel Tesli Italo Frigoli chciał wypróbować oprogramowanie Full Self-Driving w swoim samochodzie. To dodatkowy pakiet funkcji wspomagających kierowcę, które w różnych sytuacjach ma "wyręczać" kierowcę w prowadzeniu auta. Potrafi m.in. utrzymywać odpowiednią odległość od poprzedzającego pojazdu, utrzymuje auto w pasie ruchu, skręca, zmienia pasy, wykrywa sygnalizację świetlną i znaki stopu. Wymaga jednak nadzoru ze strony kierowcy i Frigoli przekonał się o tym na własnej skórze. Na szczęście udało mu się ujść z życiem.
Zobacz także: Za jeden śmiertelny wypadek auta z włączonym Autopilotem Tesla zapłaci ponad 240 mln dol. A straci dużo więcej
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTesla nie zatrzymała się na przejeździe kolejowym
Rozmówca NBC News opowiedział, że w pewnym momencie dojechał do przejazdu kolejowego. Szlabany właśnie opadały w dół i widać było światła nadjeżdżającego pociągu. Tymczasem Tesla jechała dalej. Frigoli w ostatniej chwili nacisnął na hamulec, zatrzymując samochód tuż przed rogatkami.
Reporter postanowił sprawdzić, jak wygląda działanie FSD i wybrał się na przejażdżkę razem z właścicielem feralnej Tesli. Sytuacja powtórzyła się. Tesla nie wykryła zbliżającego się pociągu i zamkniętego przejazdu. Nagranie z jazdy można zobaczyć na YouTube NBC.
Jak informuje NBC, co najmniej sześciu kierowców zgłosiło podobne problemy z samochodami, wyposażonymi w system FSD, który producent reklamuje jako zdolny do samodzielnej nawigacji "prawie wszędzie pod aktywnym nadzorem". NBC znalazło również siedem innych filmów z jazdy Tesli opublikowanych w Internecie, pokazujących podobne przypadki.
Zobacz także: Tesla znów jest obserwowana przez służby. Mogła ukrywać dane o wypadkach
Przedstawiciel National Highway Traffic Safety Administration (amerykański urząd do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego) poinformował NBC News w oświadczeniu, że urzędnicy poruszyli tę kwestię w rozmowie z Teslą. "Jesteśmy świadomi incydentów i jesteśmy w kontakcie z producentem" — napisali.
Ani Tesla, ani Elon Musk nie odpowiedzieli na prośby NBC o komentarz w sprawie skarg dotyczących przejazdu kolejowego. Wiadomo jednak, że producent planuje aktualizację oprogramowania FSD jeszcze w tym roku.
Eksperci ostrzegają przed hitem Tesli. — Jeśli ma problemy z zatrzymaniem się na przejazdach kolejowych, to jest to pewny wypadek, który tylko czeka, aby się wydarzyć — powiedział NBC Phil Koopman, emerytowany profesor inżynierii na Carnegie Mellon University.