Na początku września pojawił się wywiad z inżynierem odpowiedzialnym za rozwój silników w Suzuki i przy okazji poznaliśmy kilka ogólnikowych informacji. Teraz przyszedł czas na konkrety. Sercem motocykla będzie jednostka o pojemności 1037 ccm, która powstała na bazie silnika z modelu DL1000. We wspomnianym wywiadzie Eiji Sasaki zapewniał, że motocykl będzie płynnie przyspieszał już od najniższych obrotów i przy tym będzie ekonomiczny. Za przeniesienie mocy i momentu będzie odpowiedzialna sześciostopniowa skrzynia biegów. Rama motocykla jest wykonana z anodyzowanego aluminium.

Motocykl będzie oczywiście wyposażony w szereg elektronicznych wspomagaczy. Znajdziemy w nim autorski system kontroli trakcji opracowany przez Suzuki. Pod tym względem V-Strom będzie pionierem w ofercie, ponieważ dotychczas Suzuki nie posiadało takiego rozwiązania. Hamowanie będzie wspomagał system ABS. W motocyklu zastosowano z przodu tarcze o średnicy 310 milimetrów z zaciskami Tokico. Z tyłu jest jedna tarcza o średnicy 260 milimetrów. System ABS będzie monitorował prędkość i reagował z uwzględnieniem wskazań prędkościomierza. Do tego dochodzi zawieszenie z możliwością regulacji zależnie od tego w jakich warunkach motocykl będzie użytkowany i z jakim obciążeniem.

W podróży oczywiście przydadzą się kufry. Tutaj Suzuki proponuje dedykowany system do przewożenia bagażu. Boczne kufry mają pojemność 29 litrów z lewej strony i 26 litrów z prawej, a kufer centralny - 35 litrów. Limit obciążenia bocznych kufrów wynosi 5 kilogramów na stronę. Szyba ma możliwość łatwej regulacji bez konieczności użycia klucza. Przy kierownicy zainstalowano gniazdo 12V. Sporym ułatwieniem jest również możliwość regulacji tylnego amortyzatora przy pomocy "wystającego" pokrętła. Dzięki temu do obsługi nie są wymagane żadne narzędzia.

Waga motocykla "na mokro" to 228 kilogramów. Długość wynosi 2,285 mm, a szerokość - 865 mm. Prześwit to aż 16,5 centymetra. Producent nie podaje wysokości siedziska. Pojemność zbiornika paliwa to 20 litrów.