Marka Victory jest jedną z nowszych na rynku. Jej historia zaczęła się relatywnie niedawno, bo w 1997 roku. Właścicielem i pomysłodawcą powstania tych motocykli był Polaris Industries, który postanowił odciąć kawałek z tortu popularności maszyn, jakie produkuje Harley-Davidson.

STYL I WYKONANIE

Oczywistym było, że motocykle Victory będą potężnymi cruiserami wyposażonymi w silniki w układzie V, oddającymi ducha amerykańskiego stylu. Motocykle te są też naturalnie projektowane i produkowane w USA, a dokładnie Spirit Lake w stanie Iowa.

Amerykańscy styliści chcąc się wyróżnić na tle, rodzimej i nie tylko, konkurencji, postawili na nowoczesność. Płynne linie i oszałamiające kształty powodują, że przejście obojętnie obok tych motocykli jest wręcz niemożliwe. Miłośnicy tego typu maszyn mogą liczyć także na ciekawe malowania i sporo chromu, a także na nieprzyzwoicie szerokie gumy z tyłu, co tylko podkreśla nietuzinkowy styl Victory.

Dodatkowo, do każdej z maszyn można oczywiście dobrać customowe komponenty (chociaż już w standardzie jednoślady te wyglądają jak budowane na indywidualne zamówienie). Pozwalają one na lepsze dopasowanie motocykla do długich podróży, a do tego jeszcze bardziej wyróżniają właściciela z tłumu. To co jednak najważniejsze - w parze ze świetną stylistyką idą doskonałe komponenty i staranne wykonanie. Motocykle napędzane są, specjalnie pod nie stworzoną, nowoczesną jednostką napędową Freedom V-Twin o niebagatelnej pojemności ponad 1700 ccm, generującą niemały moment obrotowy. Do kompletu na pokładzie znajduje się 6-stopniowa skrzynia biegów. Wszystko jest wspomagane dobrymi hamulcami i komfortowo zestrojonym zawieszeniem - dzięki temu maszynami spod znaku Victory jeździ się co najmniej wygodnie.

VICTORY

Pierwszym motocyklem, z obecnie mocno rozrastającej się rodziny, był model V92C. Zadebiutował w 1997 r., a do sprzedaży trafił już rok później. Obecnie oferta Victory jest bardzo rozbudowana i podzielona na trzy grupy: Baggers, Touring i Cruisers.

Miłośnicy dalszej turystyki powinni zastanowić się nad modelami z dwóch pierwszych serii, natomiast na krótszych dystansach i w mieście sprawdzą się maszyny z linii cruiser. Nie ważne co wybierzecie, niepowtarzalny styl i unikatowość, plus oczywiście dobre właściwości jezdne dostaje się tutaj w standardzie.

VICTORY POLAND

Motocykle spod znaku „zwycięstwa” można kupić także w Polsce. Ich popularność stopniowo rośnie. Szczególnie, że są co najmniej bardzo ciekawą alternatywą dla znanych nam już od lat maszyn Harley-Davidson.

Importerem marki na Polskę jest firma V Cruiser, która od dłuższego czasu dba o to, by motocykliści wybierający maszyny Victory mogli liczyć zarówno na odpowiednią dostępność samych motocykli, jak i na części do nich, a także profesjonalny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Sieć dealerska nie jest na razie bardzo rozbudowana, ale dzięki temu firma może tym bardziej dbać o jakość usług w poszczególnych punktach. Chociaż jeżeli chodzi o serwis, podobno nie ma tu zbyt dużo pracy dla mechaników, ale o to i inne ciekawostki na temat maszyn Victory postanowiliśmy zapytać u źródła, czyli polskiego importera.

{ "caption": "Dariusz Płóciennik", "size": { "bytes": 10379, "height": 171, "width": 200 }, "uuid": "4dc519d8-ffb8-58d7-8262-acc6427ea44d", "publicationId": { "ocdn": "94ddc47e129a4f4019770ebfe8cb55ad", "ocdnExt": "jpg", "type": "ocdn" }, "available": { "start": "2018-05-10 00:00:00+0200" }, "copyright": { "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "contentSources": [ { "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "name": "Materiały prasowe", "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/N2Y7MDA_/94ddc47e129a4f4019770ebfe8cb55ad.jpg", "asyncAdSlot": null } Dariusz Płóciennik
Dariusz Płóciennik

MOTOGEN.PL: JAK POLSCY MOTOCYKLIŚCI PODCHODZĄ DO MARKI VICTORY?

Dariusz Płóciennik: Póki co, jak do każdej nowości, czyli z jednej strony z pewną obawą, z drugiej zaś z ogromną ciekawością i nieskrywanym entuzjazmem. Naturalnym jest natychmiastowe porównywanie do pojazdów spod znaku HD. I tu za każdym razem, po jazdach testowych, słyszymy oznaki zaskoczenia zmieszanego z zadowoleniem połączone z błyskiem w oku. Motocykle są ciekawe stylistycznie, co oczywiście jest sprawą gustu. Bezdyskusyjne jest natomiast to, co leży u podstaw największego zaskoczenia kierowców dotychczasowych amerykańskich motocykli, mianowicie bardzo dobre wykonanie pojazdów i seryjne detale, rewelacyjne walory jezdne oraz doskonałe hamulce (seryjne przewody w stalowych oplotach).

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ WŁAŚNIE TE MASZYNY? CO JEST ICH NAJMOCNIEJSZA STRONĄ?

Jedną z bardziej pożądanych cech u motocyklistów jest ogromna chęć indywidualizacji. Dotyczy to zarówno odzieży i akcesoriów wykorzystywanych przez kierowców, ale także, a może przede wszystkim – motocykli. Dla większości z nas ważne jest, by motocykl w jakiś sposób wyróżniał się wśród coraz większej liczby jednośladów na naszych drogach. Motocykle Victory zapewniają to bez dopłaty. Charakteryzują się nietuzinkowym wzornictwem, fabrycznym ale bardzo oryginalnym malowaniem i ekskluzywnymi dodatkami, jak aluminiowe polerowane felgi, opony z białymi bokami itp. Co ważne, wszystkie modele Victory napędzane są silnikami o pojemności 1731 ccm, połączonymi z 6-biegową skrzynią i generującymi 145 Nm momentu obrotowego. Nie posiadamy wersji light udającej oryginalnego, dużego Victory. Zapewnienie 100% satysfakcji z jazdy jest naszym celem przy każdym modelu.

WIĘKSZOŚĆ POLSKICH MOTOCYKLISTÓW WYDAJE SIĘ BAĆ „AWARYJNOŚCI MOTOCYKLA”. JAK TAK NAPRAWDĘ JEST Z TYMI MASZYNAMI?

Obawa przed nowościami to rzecz naturalna. Na szczęście pojazdy spod znaku Victory bronią się same i dzielnie znoszą wszelkiego rodzaju porównania oraz testy długodystansowe (te oficjalne i te codzienne, prywatnych kierowców). Motocykle Victory są zaprojektowane i produkowane w całości w USA, gdzie cieszą się naprawdę ogromną popularnością. Jeździ nimi coraz więcej zadowolonych kierowców. Trend ten zauważalny jest także w Europie, gdzie każdego roku rośnie rzesza klientów realizujących swój „american dream” właśnie poprzez Victory. Nie mogłoby się obyć bez najwyższych standardów produkcji i montażu. Na dowód powyższego, motocykle posiadają fabryczną, europejską homologację oraz 2-letnią międzynarodową gwarancję bez jakichkolwiek ograniczeń.

ILE MOTOCYKLI VICTORY JEŹDZI JUŻ PO NASZYCH DROGACH?

Dokładnie tego nie wiemy. Przez kilkanaście ostatnich lat, indywidualni klienci zaimportowali sporo używanych, a czasami nowych pojazdów z różnych stron świata. Po rozpoczęciu współpracy z amerykańskim producentem widzimy jednak, że po części eksploatacyjne i różne akcesoria dodatkowe zwracają się do nas klienci właściwie z całej Polski. Na terenie Mazowsza działa od kilku lat prężny klub użytkowników Victory Riders, zrzeszający kilkudziesięciu posiadaczy Victory, a to tylko niewielka grupa polskich właścicieli tych maszyn.

W OFERCIE V CRUISER ZNAJDZIEMY DWIE WYJĄTKOWE MARKI: INDIANA I WŁAŚNIE VICTORY. WIDAĆ, ŻE CIĄGNIE WAS DO WYJĄTKOWYCH I PODKREŚLAJĄCYCH INDYWIDUALIZM MASZYN.

Zgadza się. Uważamy, że Polacy doceniają najwyższej jakości, oryginalne przedmioty jakimi są pojazdy Victory i Indian. Wiemy, że wzrost ich popularności jest tylko kwestią czasu, bo produkty te obronią się same. Są wykonane wg najwyższych standardów, a ich wzornictwo jest ponadczasowe. Każdy fan cruisingu w Polsce znajdzie u nas model dla siebie; począwszy od jednoosobowych powercruiserów, poprzez motocykle klasyczne, aż po największe motocykle turystyczne.

DZIĘKUJEMY ZA ROZMOWĘ!