Auto Świat Wiadomości Motocykle Aurora Hellfire - ultra motocykl z Tajlandii

Aurora Hellfire - ultra motocykl z Tajlandii

Autor Wojciech Grzesiak
Wojciech Grzesiak

Wydawałoby się, że w Tajlandii pod pojęciem hiper motocykla kryje się jakiś mocny litr. Nawiązujemy tu oczywiście do faktu, że najpopularniejsze są tam maszyny z silnikami o pojemnościach nie przekraczających 125 cm3. Okazuje się jednak, że byliśmy w błędzie…

Aurora Hellfire
Materiały prasowe
Aurora Hellfire

Firmę Aurora założył australijski inżynier Vincent Messina, ale swoją siedzibę ma ona w Tajlandii i jest częścią Aurora Manufacturing Synergy. Prace nad motocyklem odbywały się w Australii, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii, gdzie przeprowadzano testy prototypów, a tamtejsi inżynierowie pracowali nad konstrukcją maszyny.

Aurora Hellfire
Aurora HellfireŻródło: Materiały prasowe

Przejdźmy jednak do projektu - Aurora Hellfire to motocykl napędzany silnikiem V8 o pojemności 2575 cm3. Maszyna dysponuje mocą 417 koni mechanicznych i momentem obrotowym wynoszącym 319 Nm. Z takim silnikiem Aurora Hellfire rozpędza się do prędkości przekraczających 340 km/h.

Konstrukcja jest pozbawiona ramy. Całość została zaprojektowana tak, aby zapewnić możliwie jak najwygodniejszą pozycję. Moc i moment są przenoszone na koło przy pomocy podwójnego wału współpracującego z tradycyjną pięciostopniową skrzynią biegów. Zawieszenie projektował Norman Hossack, a przedni widelec to system multi-link o skoku 120 mm. Całość oparto na amortyzatorze Ohlins TTX. Z tyłu również zastosowano ten amortyzator oraz długi multi wahacz. Za wyhamowanie tego potwora są odpowiedzialne hamulce Brembo odłączanym systemem ABS od Bosch lub Continental. W przypadku tarcz możemy zamówić Brembo Supersport lub Brake Tech Carbon Ceramic Matrix. Zaciski to Brembo GP4 RX z przodu i Brembo P234 z tyłu.

W przypadku sterowania silnikiem twórcy Aurory Hellfire nie rozmieniali się na drobne. Na pokładzie mamy moduł Motec M1 razem z zegarami Motec C127 oraz data loggerem. Kontrola trakcji ma dziesięć w pełni programowalnych trybów pracy. Silnik może pracować w trybach Wet, City, Touring, Sport oraz skonfigurowanym przez użytkownika. Waga motocykla na sucho to 265 kilogramów. To mniej niż w przypadku chociażby Hondy CTX1300 albo Gold Wing F6C.

Aurora Hellfire trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Więcej informacji na temat tej imponującej maszyny znajdziecie na stronie www.auroramotorcycles.com.

Autor Wojciech Grzesiak
Wojciech Grzesiak
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków