Konkurs „Bitwa Królów” (The Battle of the Kings) potrwa do czerwca 2016. Autoryzowane salony dealerskie z regionu EMEA obejmującego Europę, Bliski Wschód i Afrykę w pierwszym etapie walczą o tytuł “Króla Custom” w swoich krajach i regionach. Zwycięzcy wezmą udział w finale, który zaplanowano, podobnie jak w zeszłym roku, na festiwal motocykli custom “Wheels & Waves”W czerwcu 2016 r. w Biarritz we Francji konkurs zakończy się wręczeniem prestiżowej nagrody dla najlepszego Króla Custom.

Pierwsza, ubiegłoroczna edycja Bitwy Królów cieszyła się wielkim zainteresowaniem, Wzięło w niej udział ponad 150 dealerów z całej Europy, a ponad 30 tysięcy motocyklistów i miłośników motocykli oddało swoje głosy na najciekawsze – ich zdaniem – projekty. Europejskim Królem stylizacji custom został praski dealer Harley-Davidson Prague, twórca zwycięskiego projektu SHDB 04.

Harley-Davidson SHDB04

Przypomnijmy, że wtedy dealerzy przebudowywali Harleya-Davidsona Street 750.

Harley-Davidson Street 750

Czesi wprowadzili poważne zmiany, które objęły: rzemieślniczo wytwarzane metalowe elementy, ekran dotykowy, moduł FP3, kierownicę, lusterka, światła LED, przewody hamulcowe, podnóżki i klamki. Przebudowano także zbiornik, przedni błotnik i nóżkę, skrócono tylną ramę, a nawet zastąpiono prędkościomierz… telefonem.

W tym roku uczestnicy konkursu przebudowywali Harleya-Davidsona Sportster Iron 883.

Harley-Davidson Sportster Iron 883

- Iron 883 to idealny model do customizacji i jest już personalizowany przez właścicieli, którzy widzą w nim idealną bazę, której można nadać własny, niepowtarzalny styl - mówi Mike Johnstone, dyrektor marketingu Harley-Davidson w regionie EMEA.

Motocykl Iron 883 to jeden z najnowszych modeli w rodzinie Sportster. Napędza go dynamiczny silnik Evolution V-Twin o pojemności 883 cc. Design inspirowanego klasycznymi i współczesnymi bobberami modelu Iron 883 jest z założenia surowy, a zarazem bezkompromisowy, jeśli chodzi o indywidualizm, bunt i wolność, czyli synonimy Harley-Davidson.

Zgłoszone do Bitwy Królów motocykle budowano w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Trzeba było użyć minimum 50% oryginalnych części i akcesoriów Harley-Davidson. Nakłady na dodatkowe części i robociznę ograniczono, aby pokazać że personalizacja motocykli Dark Custom jest w zasięgu możliwości finansowych nie tylko osób zamożnych.

Teraz w pierwszym etapie w marcu i kwietniu 2016 r. odbędzie się głosowanie internetowe na dedykowanej stronie internetowej www.h-d.com/customkings, a ostatecznego zwycięzcę na szczeblu krajowym wyłoni głosowanie jury. W finale zwycięzcy z poszczególnych krajów oraz ich motocykle będą rywalizować podczas festiwalu „Wheels & Waves”. Jury składające się z pracowników salonów dealerskich - ekspertów w dziedzinie customizacji - wybierze wówczas „Króla Custom 2016”, któremu wręczona zostanie specjalna nagroda.