Uroczystą prezentację na stadionie Santa Monica w Misano Adriatico poprowadził mistrz wyścigów motocyklowych Casey Stoner i sam Claudio Domenicali – prezes Ducati Motor Holding.

{ "caption": "Casey Stoner prezentuje Ducati 1299 Panigale S Anniversario", "copyright": { "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NjE7MDA_/667d8f1dd9e642878b115dfddd845cf3.jpeg", "available": { "start": "2017-12-15 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "667d8f1dd9e642878b115dfddd845cf3", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "bytes": 143760, "width": 1005, "height": 692 }, "uuid": "b3ded8ce-db4a-574b-ac43-60f3ac583574", "contentSources": [ { "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "asyncAdSlot": null } Casey Stoner prezentuje Ducati 1299 Panigale S Anniversario
Casey Stoner prezentuje Ducati 1299 Panigale S Anniversario

Nowe Ducati 1299 Panigale S Anniversario zostanie wyprodukowane w ilości zaledwie 500 egzemplarzy. Rocznicowe malowanie nawiązuje do wyścigowych barw Ducati – czerń, biel i czerwień pięknie komponują się ze złotymi felgami. Na zmodyfikowanej górnej półce znajdziemy wygrawerowany numer danego egzemplarza.

{ "caption": "Ducati 1299 Panigale S Anniversario", "copyright": { "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZDQ7MDA_/e4c092eeb3aa863b09db45a4b8ef8062.jpeg", "available": { "start": "2017-12-15 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "e4c092eeb3aa863b09db45a4b8ef8062", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "bytes": 68363, "width": 1005, "height": 671 }, "uuid": "d3f548f4-83a4-5d4f-b4c7-2956a979f777", "contentSources": [ { "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "asyncAdSlot": null } Ducati 1299 Panigale S Anniversario
Ducati 1299 Panigale S Anniversario

Zmiany obejmują także geometrię motocykla – przednie koło cofnięto o 5 mm, tak samo jak w super-wyścigowym Panigale R. Litowo-jonowy akumulator i wiele elementów wykonanych z karbonu pozwoliły urwać 2,5 kg z i tak rewelacyjnej masy 1299 Panigale S. Ważące z płynami 188 kg Anniversario napędzane jest sprawdzonym silnikiem Superquadro. 205 KM gwarantuje niesamowity stosunek masy co mocy, co przekłada się na niemal kosmiczne osiągi.

{ "caption": "Ducati 1299 Panigale S Anniversario", "copyright": { "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Y2Q7MDA_/ce892b4c4f8682ffe24ff7f50a374378.jpeg", "available": { "start": "2017-12-15 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "ce892b4c4f8682ffe24ff7f50a374378", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "bytes": 158241, "width": 1005, "height": 666 }, "uuid": "23be91f7-9b90-54f3-a1cb-63a096bb4668", "contentSources": [ { "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "asyncAdSlot": null } Ducati 1299 Panigale S Anniversario
Ducati 1299 Panigale S Anniversario

Modyfikacji doczekały się także układy kontroli trakcji (DTC Evo) oraz unoszenia przedniego koła (DWC Evo). System Ducati Traction Control Evo robi szczególne wrażenie – został oparty na zupełnie nowym oprogramowaniu, dzięki czemu jest bardziej precyzyjny, a jednocześnie zdecydowany w działaniu.

DTC Evo ściśle współpracuje z IMU – jednostką analizującą zachowanie motocykla - od kąta pochylenia poczynając, a na przeciążeniach kończąc. Dzięki temu, w zależności od wybranego przez użytkownika poziomu czułości systemu, dobierany jest optymalny uślizg tylnego koła.

Nowością w wersji Evo jest dodatkowe sterowanie przepustnicami, a nie tylko wtryskiem paliwa czy zapłonem. Dzięki temu uzyskano dużo większą płynność pracy DTC Evo. Standardowy system kontroli trakcji wyczuwa poślizg, następnie - dzięki odpowiedniej reakcji - ogranicza moc na tylnym kole, a na koniec pozwala znowu osiągnąć pełną moc. Motocykl porusza się więc po fali kolejnych uślizgów i odzyskiwania kontroli nad przyczepnością tylnego koła. System Evo pozwala działać bliżej optymalnej linii jazdy, zmniejszając amplitudę tych wahań.

Ukłonem w stronę naprawdę zaawansowanych jeźdźców jest zaprogramowanie pierwszego poziomu DTC Evo. Możliwe jest wtedy kontrolowane zwiększanie poziomu uślizgu przez zawodnika, a elektronika tylko pilnuje, by ten nie przesadził z operowaniem manetką gazu. To jest prawdziwa gratka dla najlepszych sympatyków jazdy wyścigowej.

Wisienką na torcie, którym jest nowe arcydzieło z Bolonii, jest tytanowy wydech Akrapovič oraz wykonane z frezowanego aluminium zaślepki lusterek i mocowania tablicy rejestracyjnej. Wszak z tymi elementami wyposażenia nie jeździ się po torze!

Motocykl będzie dostępny w sprzedaży od początku sierpnia 2016 roku. Warto się pośpieszyć, gdyż 500 sztuk na całym świecie z pewnością szybko znajdzie się w rękach sympatyków limitowanych wersji motocykli z Bolonii. Szczegółowe informacje znajdziecie u dilerów Ducati.