Hasło konferencji brzmiało: “The More than Red: Black, Wild and Pop” i nawiązywało do tradycyjnego koloru motocykli Ducati – czerwieni. Paleta barw została rozszerzona już wcześniej – teraz chodzi o rozszerzenie palety emocji, jakie maja budzić motocykle z Borgo Panigale. Czerń ma się kojarzyć z mrocznym, potężnym cruiserem XDiavel, dzikość przygody – z Multistradą 1200 Enduro, a radosny pop (podobnie jak muzyka pop) z nowym mniejszym Scramblerem Sixty2.

{ "caption": "Ducati XDiavel", "copyright": { "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OWE7MDA_/9d4012f34e59371ff702b47d974342f6.jpg", "available": { "start": "2017-12-15 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "9d4012f34e59371ff702b47d974342f6", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "bytes": 86570, "width": 1005, "height": 754 }, "uuid": "9110efd7-796b-5fe7-b697-0868169b3363", "contentSources": [ { "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "asyncAdSlot": null } Ducati XDiavel
Ducati XDiavel

XDiavel to mocne wejście Ducati w segment cruiserów. Ten motocykl ma łączyć przyjemność z niespiesznej jazdy, wygodnej pozycji kierowcy i dalekich podróży z niepodrabialnym, śmiałym włoskim stylem projektowania i wyrafinowanymi technologiami najnowszej generacji.

Nowy dwucylindrowy 156-konny silnik Ducati Testastretta DVT 1.262 osiąga maksymalny moment obrotowy (13,1 kgm) przy 5000 obr./min. To jest to, co miłośnicy cruiserów lubią najbardziej. XDiavela wyposażono w najnowocześniejsze układy elektroniczne, m.in. system kontroli trakcji Ducati i najnowszy ABS Boscha z kontrolą pokonywania zakrętów.

{ "caption": "Ducati Multistrada 1200 Enduro", "copyright": { "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZDA7MDA_/753c77602b9817d08f58521a25054635.jpg", "available": { "start": "2017-12-15 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "753c77602b9817d08f58521a25054635", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "bytes": 93261, "width": 1005, "height": 752 }, "uuid": "9b245adc-8785-568b-9694-f1fd94d26d85", "contentSources": [ { "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "asyncAdSlot": null } Ducati Multistrada 1200 Enduro
Ducati Multistrada 1200 Enduro

Z kolei nowa Multistrada 1200 Enduro to duży motocykl z segmentu adventure, jak głosi komunikat prasowy – maxi enduro. Poza asfaltem ma czuć się jak w domu. Wyposażono go w elektronicznie sterowane półaktywne zawieszenie Sachs zarówno z przodu, jak i z tyłu. O wygodę i bezpieczeństwo jazdy dbają też inne systemy, m.in. kontroli trakcji, ABS z kontrola pokonywania zakrętów, a nawet system ułatwiający ruszanie pod górę. Dzięki 30-litrowym zbiornikowi Multistrada 1200 Enduro powinna przejechać ok. 450 km na jednym tankowaniu.

Do krainy radości ma nas zawieźć nowy Scrambler Sixty2. Jego nazwa pochodzi od roku 1962, w którym pojawił się pierwszy Scrambler marki Ducati. Nowy Scrambler będzie niedrogi, łatwy w obsłudze i ekonomiczny w eksploatacji, a jednocześnie jest to Ducati ze swoim niepowtarzalnym wdziękiem. Silnik o pojemności 399 ccm, szeroka kierownica i długa kanapa mają zapewnić komfortową jazdę pełną wrażeń, a ABS w standardzie ułatwi bezpieczną jazdę.

Oprócz tych trzech modeli Ducati proponuje na 2016 rok rozszerzenie gamy Scramblerów o wersję Pro Flat Track, nowe Hypermotard 939, Hypermotard 939 SP i Hyperstradę 939, Panigale 959, Multistradę 1200 Pikes Peak.