Auto Świat Wiadomości Motocykle EICMA 2016: motocyklowe nowości KTM

EICMA 2016: motocyklowe nowości KTM

Autor Jakub Olkowski
Jakub Olkowski

KTM skoncentrowało się na odświeżeniu serii Duke. Zmianom uległy modele 125 oraz 390, a Super Duke w wersji R stał się jeszcze bardziej ekstremalny. Prawdziwą ciekawostką jest prototypowy Duke 790, o którym przeczytacie poniżej.

KTM Duke 125
Materiały prasowe
KTM Duke 125

KTM Duke 125

Mocno zmodyfikowana rama, sztywniejsze zawieszenie (widelec o średnicy 43 mm WP), zaciski Bybre oraz nowy przedni reflektor wykonany w technologii LED stwarzają iluzję, że mamy do czynienia z większym modelem producenta.

Ostrzejsze i zmienione kształty owiewek nadają Duke 125 bardziej agresywny wygląd. Kierowca dysponuje elektronicznym wyświetlaczem i kilkoma trybami pracy silnika. Za dopłatą otrzymamy zintegrowany system multimedialny. Tłumik przeniesiono na prawą stronę, co znacząco poprawia wygląd pojazdu. Dane techniczne zapowiadają się ciekawie: masa 137kg przy mocy 15 KM, a wysokość siodła 790 mm.

KTM Duke 390

KTM Duke 390
KTM Duke 390Żródło: Materiały prasowe

Zmodyfikowany Duke 390 będzie dostępny w wersji normalnej, oraz spełniającej warunki kategorii A2. Podobnie, jak w przypadku mniejszego Duke'a, zmieniono w nim przedni zacisk hamulcowy, zawieszenie (WP), dodano nowy licznik, elektroniczne sterowanie przepustnicą, a za dopłatą otrzymamy zintegrowany system multimedialny.

Duke 390 spełnia teraz normę Euro 4, a to wszystko za sprawą nowego silnika o pojemności 373,2 ccm. Motocykl dysponuje mocą 44 KM, co przy masie 149 kg zwiastuje dobre osiągi. ABS będzie montowany standardowo. Producent zdecydował się zamontować powiększony do 13,4l, zbiornik paliwa wydłużający zasięg motocykla. Zmieniony układ wydechowy i nowe owiewki podkreślają sportowy charakter motocykla...

KTM Super Duke R

KTM Super Duke R
KTM Super Duke RŻródło: Materiały prasowe

Powiedzmy sobie szczerze, z mocą 177 KM, prezentowany golas jest niczym innym, niż seryjnym streetfighterem mającym zmiażdżyć każdego przeciwnika próbującego zadzierać z nim na drodze. Niewielka masa (195 kg) w połączeniu z mocnym silnikiem gwarantują jazdę na tylnym kole, jeśli tylko wyłączymy kontrolę trakcji.

Motocykl otrzymał nowy, agresywny design odsłaniający tylną część ramy, oraz przód ze zmienioną owiewką, wykorzystującą światłowody i technologię LED. Nowy przedni widelec o średnicy 48mm dostarczyło (należące do KTM) WP. Pojazd posiada system drive-by-wire, bezkluczykowy system zapłonu, kontrolę trakcji oraz asystenta startu, a za dopłatą zamówimy m.in. quickshifter czy zintegrowany system multimedialny.

KTM Duke 790 (prototyp)

KTM Duke 790
KTM Duke 790Żródło: Materiały prasowe

Napędzany rzędowym twinem model zwiastuje całą rodzinę pojazdów ze wspólną jednostką napędową o pojemności zbliżonej do 800ccm. Jak sugerują plotki, podobny silnik miałby się pojawić także w siostrzanej Husqvarnie.

Spodziewamy się dość zaawansowanej elektroniki (tryby jazdy, bezkluczykowy system zapłonu, kontrola trakcji, quick-shifter itp). KTM zapowiada prezentację modelu produkcyjnego w przyszłym roku...

Autor Jakub Olkowski
Jakub Olkowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków