Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Motocykle > EICMA 2016: Trzy nowe Kawasaki

EICMA 2016: Trzy nowe Kawasaki

Autor Andrzej Dziurdzikowski
Andrzej Dziurdzikowski

Kawasaki na EICMA 2016 bez rewelacji i rewolucji. Trzy solidne motocykle mogą się jednak podobać.

Kawasaki Versys-X 300
Kawasaki Versys-X 300Źródło: Materiały prasowe

Kawasaki Versys-X 300 to nowy motocykl w tej linii modelowej. Rzędowy twin o pojemności 296 ccm znany z Ninja/Z300 umieszczono w nowym nadwoziu i tak powstał lekki motocykl do codziennej jazdy z przygodowym zacięciem. Dzięki zawieszeniu o dość długim skoku powinien doskonale sobie radzić zwłaszcza na bocznych, wyboistych i dziurawych drogach. O komfort jazdy zadbają też szprychowe koła 19-calowe z przodu i 17-calowe z tyłu.

Sprzęgło assist & slipper ułatwi zmiany biegów w mieście i zapobiegnie blokowaniu przy szybkich redukcjach. Kawasaki Versys-X 300 ma ABS w standardowym wyposażeniu. Wygląd kanapy sugeruje, że zajmiemy na tym motocyklu wygodną, wyprostowaną pozycję. Wyraźny wyświetlacz LCD z analogowym obrotomierzem pokaże wszystkie niezbędne dane, włącznie ze wskaźnikiem zapiętego biegu.

Kawasaki Versys-X 300
Kawasaki Versys-X 300Źródło: Materiały prasowe

Kawasaki Versys-X 300 oprócz modelu podstawowego będzie sprzedawany w dwóch wersjach różniących się akcesoriami. Urban to dodatkowy tank pad, handbary, centralna stopka i kufer o pojemności 30 l, a Adventure kupimy z tank padem, osłoną silnika, centralną stopką i bocznymi kuframi o pojemności 17 l każdy.

Kawasaki Z650
Kawasaki Z650Źródło: Materiały prasowe

Kawasaki Z650 to - zaprezentowany w tym roku na Intermot w Kolonii - Ninja 650 w wersji naked. Oba te motocykle mają zastąpić popularnego ER-6n. Z650 wyglądem bardzo przypomina obecnego Z800. Silnik o pojemności 649 ccm generuje moc 68 KM, przy czym charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym w zakresie niskich i średnich obrotów. Siodło jest takie samo, jak w Ninja 650 (wysokość 790 mm), ale konstrukcja kierownicy zapewnia bardziej wyprostowaną pozycję kierowcy.

Kawasaki Z900
Kawasaki Z900Źródło: Materiały prasowe

Kawasaki Z900 ma silnik o pojemności 948 ccm i mocy 123,5 KM, zupełnie nową kratownicową ramę i waży 210,5 kg. Zawieszenie przednie to odwrócony widelec wyposażony bezstopniowe tłumienie odbicia oraz regulację napięcia wstępnego sprężyny. Z tyłu mamy amortyzator z regulacją odbicia i napięcia wstępnego. Zapowiada się bardzo solidny roadster.

Andrzej Dziurdzikowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków