Przez kilka lat zespół zatrudniał różnych kierowców, jednak bez większych sukcesów (jedynym sukcesem było 3. miejsce w GP Holandii w roku 1975 ). W roku
1978 zespół wycofał się na stałe z wyścigów. Dlaczego piszemy o lordzie Hesketh i jego zespole wyścigowym? Ze względu na motocykle, bardzo nowoczesne i wyprzedzające swoją epokę.
Alexander Hesketh, członek brytyjskiej Izby Lordów, sławny patriota. Oprócz wyścigów Formuły 1, ogarnięty był wizją stworzenia prawdziwie brytyjskiego motocykla, cechującego się najwyższą jakością wykonania w powiązaniu z najwyższymi parametrami technicznymi. W roku 1982, po dwóch latach intensywnych prac wdrożeniowych prowadzonych w posiadłości lorda Alexandra w miejscowości Easton Neston, światło dzienne ujrzał pierwszy model motocykla - roadster V1000. Produkcja pojazdu ruszyła w utworzonej do tego celu fabryce, a raczej manufakturze, mieszczącej się w Daventry.
Rok później produkcję przeniesiono do posiadłości Hesketha i zaprezentowano nowy model - Vampire. Motocykl bazował w dużej mierze na V1000, ale miał być luksusowym Sport-Tourerem, maszyną sportowo – turystyczną, zaopatrzoną w zestaw aerodynamicznych osłon.
Pechowo Hesketh wszedł na rynek motocykli w momencie zapaści rynku jednośladów, co nie pozwoliło rozwinąć produkcji na pełną skalę. Jednak dzięki zaangażowaniu kierowcy testowego i głównego inżyniera marki, Micka Brooma, nie zaprzestano produkcji i niewielkie ilości motocykli opuszczały wytwórnię od połowy lat 80. XX w. aż do roku 2010. Dodatkowo, Broom Engeneering - firma założona przez Micka, oferowała i oferuje w dalszym ciągu wsparcie dla właścicieli Heskethów na całym świecie.
MODEL V1000
Dwucylindrowy silnik w układzie V został wybrany dla marki Hesketh pod wpływem ówczesnych, popularnych produktów Ducati i Moto Guzzi, ale z uwzględnieniem brytyjskich tradycji, nawiązując do silników Vincent. Jednak biorąc pod uwagę to, jak radykalne były konstrukcje Phila Vincenta, o silnikach Hesketha można mówić, że zaprojektowane były bardziej konwencjonalnie. System rozrządu oparto o dwa wałki i cztery zawory dla każdej z głowic, co w tych latach stawało się powszechne w motocyklach japońskich i w niektórych włoskich maszynach, ale czyniło go pionierem wśród brytyjskich roadsterów. Zastosowano system smarowania z tzw. pół-suchą miską olejową. Chłodzony powietrzem Twin o pojemności 992 ccm, dysponował mocą 85 KM przy 6500 obr. na minutę, współpracował z 5-biegową skrzynią i rozpędzał ważący 230 kg motocykl do prędkości 220 km/h. Ogólna specyfikacja V1000 była imponująca – większość komponentów pochodziła od wiodących japońskich, niemieckich i włoskich producentów, użyto np. elektroniczny zapłon, alternator i rozrusznik firmy Lucas, tylne amortyzatory pochodziły od Marzocchi. Przednie zawieszenie było autorskim projektem techników Hesketha – np. półki frezowano z bloków aluminium. Koła V1000 składały się z kilku elementów: kutej aluminiowej obręczy i aluminiowych wytłoczek, nitowanych na wzór kół stosowanych w wielu modelach przez Hondę, a produkowanych przez DID. Ciekawostką jest też rama, zbliżona konstrukcyjnie do projektu Colina Seeleysa przygotowanego dla Ducati, ale do jej produkcji użyto innego rodzaju rur stalowych (Renolds 531), co spowodowało, że była bardzo lekka przy zachowaniu dużej sztywności.
MODEL VAMPIRE
Jak wspomniałem wcześniej, drugim modelem, obecnie ekstremalnie rzadkim, był Hesketh Vampire, określonym przez producenta mianem Gentelman's Tourer. Zestaw pełnych osłon aerodynamicznych zapewniał kierowcy świetną ochronę przed naporem powietrza podczas jazdy, a także osłaniał go przed deszczem. W roku 1992 zaprezentowano model Vortan, z silnikiem rozwierconym do pojemności 1100 ccm. Motocykl otrzymał całkowicie nową ramę, gdzie zamiast rur użyto profili o przekroju kwadratu, zastosowano centralny tylny amortyzator i zmodyfikowane przednie zawieszenie. Vortan nigdy nie wyszedł poza fazę koncepcyjną, zbudowano go tylko w jednym egzemplarzu.
MODEL 24
Nie jest to jednak koniec historii tych wspaniałych i unikatowych maszyn brytyjskich. W roku 2010 marka odrodziła się pod kierownictwem nowego właściciela, Paula Sleemana, który przeniósł biura firmy do Surrey, a w Kingswood otworzył ekskluzywny salon sprzedaży i warsztat. Działalność oparto początkowo o serwis i renowację modeli V1000 i Vampire, aby w roku 2012 zaprezentować model Kingswood V1000. Powstało tylko pięć egzemplarzy tego modelu, ale Sleeman miał już nową wizję marki. Po 31 latach definitywnie zakończono produkcję modelu V1000, a siedzibę firmy przeniesiono do Redhill, w pobliżu Surrey. Na czerwiec 2015 r. zapowiedziana jest prezentacja nowego modelu, Hesketh 24, który ma być całkowicie świeżą maszyną, skonstruowaną w oparciu o silnik X-Wedge amerykańskiego producenta S&S. Według zapewnień kierownictwa firmy, każdy egzemplarz będzie można w dużej mierze dostosować do indywidualnych preferencji klienta, a w planach jest wprowadzenie modelu bazującego na platformie 24, jednak posiadającego podwójne siodło i jak Vampire należącego do kategorii ekskluzywnych Sport-Tourer. Sam model 24 ujrzy światło dzienne w liczbie tylko i wyłącznie dwudziestu czterech egzemplarzy i ma być swego rodzaju hołdem dla Jamesa Hunta, a inspiracją dla projektantów był bolid F1 Hesketh 308, w którym Hunt zdobył w roku 1975 Grand Prix. Każdy egzemplarz posiadać będzie na zbiorniku tabliczkę z 24-karatowego złota z kolejnym numerem seryjnym.
X-Wedge – silnik w układzie V-Twin, produkowany przez amerykańską firmę S&S, znaną w większości z bogatej oferty części i silników wzorowanych na jednostkach Harley-Davidson. X-Wedge posiada kąt rozwarcia cylindrów 56 stopni, pojemność skokowa, w zależności od wersji, wynosi od 117 do 132 cali sześciennych (1917 do 2163 ccm); przystosowany jest do zasilania wtryskiem paliwa z możliwością pełnego modyfikowania parametrów modułu sterującego. W pierwszej wersji przygotowany został do umieszczenia go w modyfikowanych ramah H-D, obecnie stanowi propozycję zarówno dla jednostkowych produkcji customowych, jak i manufaktur motocyklowych, które nie nastawiają się na masową produkcję motocykli.