Motocykl jest wyposażony w silnik o pojemności 1301 ccm i jest to motor V-twin o kącie 75 stopni. Moc motocykla to zawrotne 180 koni mechanicznych przy "suchej" wadze zaledwie 188 kilogramów. Moment obrotowy wynosi 143 Nm. Są to osiągi pozwalające na ściganie drogowych i torowych maszyn sportowych. Motocykl osiąga prędkość 200 km/h w zaledwie 7.2 sekundy.
Za hamowanie są odpowiedzialne zaciski Brembo M50, a z przodu znajdują się tarcze o średnicy 320 milimetrów znane z Ducati 1199 Panigale S. Motocykl jest wyposażony w system ABS, który pozwala na odłączenie tyłu, a to z kolei sprawia, że można spokojnie "latać" bokiem w zakrętach. Ten tryb nazywa się Supermoto i jest dostępny w ustawieniach kontroli trakcji. Producent nie mówi nic na temat wyposażenia 1290 Super Duke R w system MSC, który niedawno Wam prezentowaliśmy. Wspomniana wcześniej kontrola trakcji pracuje w systemie ride-by-wire i oprócz trybu Supermoto ma tryby Sport i Rain.
Szczegółowe dane techniczne
Rodzaj silnika - 2 cylindry, 4 zawory, V 75°
Pojemność - 1301 ccm
Moc - 180 KM przy 8870 RPM
Moment obrotowy - 143 Nm
Skrzynia biegów - sześciostopniowa
Smarowanie - ciśnieniowe, 3 pompy Eaton
Chłodzenie - ciecz
Sprzęgło - hydrauliczne PASC
Rama - chromo-molibdenowo-stalowa konstrukcja kratowa, lakierowana proszkowo
Kierownica - aluminiowa o średnicy 28/22 mm
Przednie zawieszenie - WP USD, średnica goleni 48 mm
Tylne zawieszenie - WP Monoschock
Przednie hamulce - dwa czterotłoczkowe zaciski Brembo, tarcze o średnicy 320 mm
Tylne hamulce - dwutłoczkowe zaciski
System wspomagania hamowania - Bosch 9ME z możliwością odłączenia tylnego czujnika po wybraniu trybu Supermoto
Rozstaw osi - 1482 mm
Prześwit - 140 mm
Wysokość kanapy - 835 mm
Pojemność zbiornika paliwa - 18 litrów
Waga bez paliwa - 189 kg
KTM uruchomił również stronę www.1290SuperDukeR.com, na której wcześniej było odliczanie czasu do pojawienia się tego ubernakeda.