KTM Adventure 1090 i Adventure 1090 R, wykorzystują tą samą jednostkę napędową o mocy 125 KM, ramę i dużą część komponentów. Model podstawowy można zamówić w wersji zdławionej do 47 KM, a więc wpisującej się w wymagania kategorii A2.

KTM Adventure 1090R

Wersję R odróżnia inny rozmiar kół (21 i 18 zamiast 19 i 17 cali), ich budowa (szprychy zamiast aluminiowego odlewu), obniżona o 40 mm wysokość siedzenia, oraz inne wzory lakierowania. A także bardziej zaawansowana elektronika i zawieszenie....

KTM 1290 Super Adventure T

Rodzina KTM 1290 Super Adventure na rok 2017 powiększa się znacząco o wersje R, S i T.

Wersja T jest niemal identyczna z modelem oferowanym dotąd pod nazwą KTM 1290 Super Adventure, z tym, że od teraz spełnia normę EU4.

KTM 1290 Super Adventure S

Model z S w oznaczeniu, to odmiana najbardziej szosowa. Zmieniono w niej wysokość siedzenia, rozmiar i konstrukcję felg, a także zredukowano skok zawieszenia. Otrzymała inny wzór lakierowania, elektronicznie regulowane zawieszenie, nowe oprogramowanie ABSu co czyni ją doskonałym kompanem do turystyki po zwykłych drogach. Jeśli ktoś uwielbia jazdę szutrami, powinien zastanowić się nad modelem R...

KTM 1290 Super Adventure R

W tym wcieleniu R, KTM prezentuje najbardziej hardcore'ową i najlepiej wyposażoną wersję Super Adventure... zamontowano w nim nową owiewkę czołową wraz z reflektorem LED, oraz oświetleniem pomocnicznym zmieniającym kierunek świecenia w zależności od kąta skrętu pojazdu. Motocykl wyposażono w najbardziej zaawansowaną, dostępną w KTM elektronikę (pięć trybów pracy), nowy ciekłokrystaliczny wyświetlacz z opcją połączenia z telefonem oraz, mnóstwo osłon i gmoli. Skok zawieszeń to 220mm, a koła posiadają opony bezdętkowe o średnicy 21 i 19 cali z elektronicznym systemem monitorowania ciśnienia. Ułatwieniem jest bezkluczykowy system uruchomienia pojazdu.