Ducati Multistrada 1200 Enduro bardzo chce być globetrotterem i ma do tego doskonałe warunki. Wkraczając do segmentu, w którym autorytarne rządy sprawuje BMW R1200GS nie ma miejsca na błędy. Nowa Multistrada w wersji Enduro to połączenie stylu, wydajności, bezpieczeństwa i solidności wykonania.

Ducati Multistrada 1200 Enduro - części specjalnie zaprojektowane do wersji Enduro
Ducati Multistrada 1200 Enduro - części specjalnie zaprojektowane do wersji Enduro

O bezpieczeństwo dba przede wszystkim elektronika, dużo elektroniki. Podstawą jest tutaj ABS firmy Bosch z funkcjami wspomagania w zakrętach. System ma za zadanie optymalnie rozkładać siłę hamowania tak żeby motocykl nie stracił równowagi w łuku. To oczywiście dopiero wierzchołek góry lodowej. Na pokładzie mamy kontrolę trakcji z ośmioma trybami pracy oraz Wheelie Control, które również może pracować w jednym z ośmiu trybów. O komfort dba półaktywne zawieszenie Sachs CDCI, które dostosowuje się do rodzaju nawierzchni. Dodatkowo jest ono wspomagane amortyzatorem skrętu. Wreszcie mamy cztery tryby pracy silnika - Touring, Sport, Urban i Enduro. Dla wygody podróżowania po szosach zainstalowano tempomat. Jeżeli w trakcie jazdy będziecie chcieli pogadać przez telefon, to tu z pomocą przychodzi zestaw głośnomówiący.

Ducati Multistrada 1200 Enduro to również masa drobiazgów, o ile zbiornik paliwa o pojemności 30 litrów (o 10 litrów więcej niż w standardowej Multistradzie) można nazwać drobiazgiem. Producent deklaruje zasięg wynoszący ponad 450 kilometrów. Zbiornik jest dodatkowo chroniony przez aluminiowe panele. Dla komfortu podróżowania kierownica została podwyższona o 50 milimetrów, a skok zawieszenia wynosi 200 milimetrów z przodu i z tyłu - te dwie liczby zapewniają komfort jazdy w terenie dzięki bardziej wyprostowanej pozycji i dużemu prześwitowi. Układ wydechowy, a konkretniej - tłumik - skonstruowano tak aby zapewnić spokój podczas przepraw przez głębszą wodę. Dodatkowe panele termoizolacyjne chronią nogi kierowcy i pasażera przed oparzeniem. Jeżeli zamierzacie wybrać się w dłuższą podróż, to możecie wyposażyć motocykl w kufry Ducati Performance by Touratech.

Gotowi na przygodę? Ducati Multistrada 1200 Enduro wkrótce wjedzie do salonów. Cena tego motocykla w Polsce to 95 900 zł w kolorze czerwonym, 96 900 złotych w kolorze szarym lub białym. Za wersję Touring trzeba dopłacić 4000 złotych.