Ducati Multistrada 1200 Enduro bardzo chce być globetrotterem i ma do tego doskonałe warunki. Wkraczając do segmentu, w którym autorytarne rządy sprawuje BMW R1200GS nie ma miejsca na błędy. Nowa Multistrada w wersji Enduro to połączenie stylu, wydajności, bezpieczeństwa i solidności wykonania.

{ "copyright": { "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "contentSources": [ { "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Mjk7MDA_/cb735ebd59c1d8ef4a0da75b77132b88.jpeg", "caption": "Ducati Multistrada 1200 Enduro - części specjalnie zaprojektowane do wersji Enduro", "uuid": "62bfe727-a3bc-55b6-b76a-a225123050e6", "size": { "height": 657, "width": 1005, "bytes": 96395 }, "available": { "start": "2017-12-15 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "ocdn": "cb735ebd59c1d8ef4a0da75b77132b88", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg" }, "asyncAdSlot": null } Ducati Multistrada 1200 Enduro - części specjalnie zaprojektowane do wersji Enduro
Ducati Multistrada 1200 Enduro - części specjalnie zaprojektowane do wersji Enduro

O bezpieczeństwo dba przede wszystkim elektronika, dużo elektroniki. Podstawą jest tutaj ABS firmy Bosch z funkcjami wspomagania w zakrętach. System ma za zadanie optymalnie rozkładać siłę hamowania tak żeby motocykl nie stracił równowagi w łuku. To oczywiście dopiero wierzchołek góry lodowej. Na pokładzie mamy kontrolę trakcji z ośmioma trybami pracy oraz Wheelie Control, które również może pracować w jednym z ośmiu trybów. O komfort dba półaktywne zawieszenie Sachs CDCI, które dostosowuje się do rodzaju nawierzchni. Dodatkowo jest ono wspomagane amortyzatorem skrętu. Wreszcie mamy cztery tryby pracy silnika - Touring, Sport, Urban i Enduro. Dla wygody podróżowania po szosach zainstalowano tempomat. Jeżeli w trakcie jazdy będziecie chcieli pogadać przez telefon, to tu z pomocą przychodzi zestaw głośnomówiący.

Ducati Multistrada 1200 Enduro to również masa drobiazgów, o ile zbiornik paliwa o pojemności 30 litrów (o 10 litrów więcej niż w standardowej Multistradzie) można nazwać drobiazgiem. Producent deklaruje zasięg wynoszący ponad 450 kilometrów. Zbiornik jest dodatkowo chroniony przez aluminiowe panele. Dla komfortu podróżowania kierownica została podwyższona o 50 milimetrów, a skok zawieszenia wynosi 200 milimetrów z przodu i z tyłu - te dwie liczby zapewniają komfort jazdy w terenie dzięki bardziej wyprostowanej pozycji i dużemu prześwitowi. Układ wydechowy, a konkretniej - tłumik - skonstruowano tak aby zapewnić spokój podczas przepraw przez głębszą wodę. Dodatkowe panele termoizolacyjne chronią nogi kierowcy i pasażera przed oparzeniem. Jeżeli zamierzacie wybrać się w dłuższą podróż, to możecie wyposażyć motocykl w kufry Ducati Performance by Touratech.

Gotowi na przygodę? Ducati Multistrada 1200 Enduro wkrótce wjedzie do salonów. Cena tego motocykla w Polsce to 95 900 zł w kolorze czerwonym, 96 900 złotych w kolorze szarym lub białym. Za wersję Touring trzeba dopłacić 4000 złotych.