W tym roku po raz szósty motocykle rywalizowały w ramach Concorso di Motociclette podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este odbywającego się u brzegów jeziora Como.

W tym roku zwycięzcą został motocykl Grindlay-Peerless 100 z 1929 roku. Jury uzasadniło swoją decyzję tym, że motocykl jest zachowany w oryginalnym stanie i przez 77 lat był w rękach jednej rodziny. Teraz właścicielem tej niezwykłej maszyny jest Erez Yardeni z Tajlandii.

Pomimo że marka Grindlay-Peerless nie może poszczycić się długą historią, to zapisała się na jej kartach. Firma produkowała motocykle w Coventry od 1923 do 1934 roku. W 1928 roku Bill Lacey usiadł za sterami motocykla Grindlay-Peerless na torze w Brooklands i w godzinę przejechał 160 kilometrów. Oprócz tego ustanowił on rekord prędkości. Z tej okazji wyprodukowano sześć replik motocykla, którego dosiadał Lacey i jeden z egzemplarzy zaprezentowano nad jeziorem Como.

Gnome & Rhone X
Gnome & Rhone X

Nagrodę specjalną otrzymał motocykl Gnome & Rhone X wyprodukowany we Francji, w 1937 roku. Swojego czasu był to jeden z najbardziej luksusowych motocykli na rynku. Firma Gnome & Rhone produkowała silniki lotnicze, ale w 1919 roku rozpoczęła również produkcję motocykli. Francuzi kupili licencję na produkcję silników szwajcarskiej firmy ABC i zaczęła go sukcesywnie modyfikować. Warto dodać, że był to bokser. W 1930 roku marka zaprezentowała silnik V2, a dwa lata później - CV2. Model X powstał w 1936 roku. Ciekawostką było umieszczenie w zbiorniku paliwa zegara i prędkościomierza, a w obudowie reflektora znajdował się amperomierz. Później motocykle te zakupiło wojsko w wersji z wózkiem bocznym.

Gnome & Rhone X
Gnome & Rhone X

Wyróżnienia otrzymały również motocykle Vitarelle 350 z 1919 roku w kategorii „Daring to be Different”, Majestic 350 Touring z 1931 roku w kategorii „Pre-war Decadence”, Triumph T120C TT-Special w kategorii off road i Benelli 350 w kategorii „Temporada Romagnola”.