Norton znany jest z produkcji motocykli o klasycznych kształtach, więc pierwsze szkice koncepcyjne nowoczesnej maszyny sportowej wzbudziły spore zainteresowanie - i słusznie. Sercem V4 RR jest silnik o pojemności 1200 cm3, który generuje moc ponad 200 koni mechanicznych. Producent nie podaje dokładnej wartości. Moment obrotowy wynosi 130 Nm. Producent przewidział trzy tryby pracy silnika - Road, Track i Pro-Race.

{ "uuid": "8cb87327-feda-5f67-bf7a-fa8f993b2457", "copyright": { "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDQ7MDA_/45262d5ac53bfa97c3e9d039402646e6.jpeg", "caption": "Norton V4 RR", "size": { "height": 600, "width": 848, "bytes": 70426 }, "contentSources": [ { "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "name": "Materiały prasowe" } ], "available": { "start": "2017-12-15 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg", "ocdn": "45262d5ac53bfa97c3e9d039402646e6" }, "asyncAdSlot": null } Norton V4 RR
Norton V4 RR

Z zewnątrz maszyna wygląda jakby była gotowa do ataku nawet z wyłączonym silnikiem. Nadwozie to połączenie polerowanej, aluminiowej ramy z elementami wykonanymi z włókna węglowego. Producent chwali się, że motocykl jest pochodną SG5 TT - maszyny startującej w Isle of Man Tourist Trophy. To właśnie na trasie tego wyścigu testowano rozwiązania, które teraz znajdziemy w drogowym V4 RR.

W szczegółach motocykl jest równie ciekawy. Zamiast klasycznych zegarów mamy wyświetlacz HD. Można to uznać za fanaberię, ale Norton zrezygnował z klasycznych lusterek na rzecz kamer i tutaj już ekran o przekątnej 7 cali przestaje być po prostu gadżetem. W walce z prawami fizyki właściciel będzie wspierany przez kontrolę trakcji, wheelie control i launch control. Do tego mamy sześcioosiową telemetrię. Mamy również w pełni regulowane zawieszenie marki Ohlins. Ciekawostką jest tylny amortyzator, który wykonano specjalnie dla V4 RR.

{ "uuid": "321fc362-d05c-51cd-b4b0-5372c9f787e4", "copyright": { "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MGY7MDA_/16d4bc49065a3d56a8fb5cf6ab76e5c6.jpeg", "caption": "Norton V4 RR", "size": { "height": 550, "width": 808, "bytes": 82734 }, "contentSources": [ { "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "name": "Materiały prasowe" } ], "available": { "start": "2017-12-15 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg", "ocdn": "16d4bc49065a3d56a8fb5cf6ab76e5c6" }, "asyncAdSlot": null } Norton V4 RR
Norton V4 RR

Owiewki zostały w całości wykonane z włókna węglowego. Podobnie jest ze zbiornikiem paliwa o pojemności 18 litrów, który został dodatkowo wzmocniony kevlarem. Waga motocykla na sucho to 179 kilogramów.

Norton przewidział także wyposażenie opcjonalne w postaci tytanowego wydechu, który obniża wagę o 8 kilogramów, chromowanych owiewek i felg BST wykonanych z włókna węglowego.

Cena motocykla wraz z podatkiem VAT to 28 000 funtów - czyli 145 091 złotych. Można ją uznać za przyzwoitą, jeśli zestawimy ją z cenami Ducati 1299 Panigale R czy Kawasaki Ninja H2R.