Oponę MICHELIN Power Cup, skonstruowano w Centrum Technologii Michelin w Ladoux w pobliżu Clermont-Ferrand, z wykorzystaniem najnowszych technologii opracowanych podczas wyścigów. Była testowana przez ponad 200 kierowców, na torach w 7 krajach.

Przednia opona Michelin Power Cup zapewnia lepszą zwrotność, stabilność prowadzenia i szybką reakcję, zwłaszcza podczas hamowania. Tylna poprawia przyczepność podczas pokonywania zakrętów bez pogorszenia trwałości.

Kierowcy mogą wybierać pomiędzy różnymi wersjami opon, zbudowanych z różnych mieszanek gumy i posiadających dwa rodzaje karkasu (w przypadku opon na przód). Standardowy karkas zaprojektowany jest na tory i homologowany na drogi, natomiast karkas o wyższych osiągach przeznaczony jest do użytku wyłącznie na torach.

Michelin Power Cup Foto: Onet
Michelin Power Cup

Inżynierowie Michelin zoptymalizowali konstrukcję karkasu tylnych opon, aby zapewnić lepszą przyczepność. Dostępne tylne opony z podziałem na różne mieszanki gumy to: Michelin Power Cup A (miękka guma), Michelin Power Cup B (mieszanka gumy pośrednia) i Michelin Power Cup C (twarda guma).

Karkas o wyższych osiągach dla przedniej opony jest dostępny w oponach Michelin Power Cup A i B. Karkas ten został homologowany do użytku drogowego tylko na oponach z indeksem prędkości V, czyli mniejszej niż 240 km/h.

Michelin Power Cup zawierają technologię Two Compound Technology, dzięki której twardsza guma znajduje się na czole opony dla zwiększonej żywotności, a miększa guma na barku opony dla maksymalnej przyczepności podczas przechylenia.

Do wyprodukowania opony Michelin Power Cup zastosowano także technologię Near Slick Technology. Dzięki niej opona zapewnia niemal te same osiągi co gładka wykorzystywana w wyścigach ale spełnia kryteria homologacji drogowej.