Motocykl jest wyposażony w chłodzony cieczą, czterosuwowy, dwucylindrowy rzędowy silnik o pojemności 249 ccm. Motor ma generować moc 36 KM osiąganą przy 12 tys. obrotów i moment obrotowy 22,6 Nm, osiągany przy 10 tys. obrotów. Te wartości będą przenoszone przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów.

Zarówno z przodu jak i z tyłu znajdą się hamulce tarczowe. Przedni hamulec będzie wyposażony w pływającą tarczę o średnicy 298 mm z dwutłoczkowym zaciskiem. Z tyłu znajdzie się tarcza o średnicy 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem.

Waga motocykla to 166 kilogramów, czyli o dwa kilogramy więcej niż w przypadku Hondy CBR300R i kilogram mniej niż w przypadku Kawasaki Ninja 300. Yamaha R25 nadrobi jednak te dwa kilogramy mocniejszym silnikiem. Przypomnijmy, że ten montowany w Hondzie CBR300R dysponuje mocą 30 koni mechanicznych.

Na chwilę obecną wiadomo, że Yamaha R25 pojawi się również w Indiach i Wietnamie. Podczas targów EICMA 2012 zapowiadano, że motocykl trafi również do Europy, ale nieco później. Yamaha zarejestrowała znak towarowy R3, który według domysłów może świadczyć o tym, że w Europie motocykl będzie miał silnik o pojemności 300 ccm. Jeżeli tak się stanie, to Yamaha będzie mocnym konkurentem w segmencie entry level.

Jako ciekawostkę dodamy, że już 22 maja rusza strona www.iwantyamahar25.com, na której można złożyć zamówienie na ten motocykl. Pierwsze 5 osób otrzyma kombinezon Dainese VR46, a pierwsze 250 osób otrzyma kask AGV w malowaniu Valentino Rossiego.

Dane techniczne:

Długość, wysokość, szerokość - 2090mm x 720mm x 1135mm

Rozstaw osi - 1380mm

Prześwit - 160mm

Wysokość siedziska - 780mm

Waga - 166 kg

Rodzaj silnika - chłodzony cieczą, czterosuwowy, DOHC, czterozaworowy

Układ cylindrów - dwucylindrowy, rzędowy

Pojemność - 249 ccm

Średnica cylindra x skok tłoka - 60.0mm x 44.1mm

Moc maksymalna - 26.5 kW (36.0 PS) @ 12,000rpm

Maksymalny moment obrotowy - 22.6Nm @ 10,000rpm

Pojemność zbiornika paliwa - 14,3 l (3 litry rezerwy)

Skrzynia biegów - sześciostopniowa, w stałym zazębieniu

Opony przód / tył - 110/70-17 / 140/70-17

Hamulec przedni - dwutłoczkowy zacisk i tarcza o średnicy 298mm

Hamulec tylny - jednotłoczkowy zacisk i tarcza o średnicy 220mm

Zawieszenie przód/tył - widelec teleskopowy / wahacz