Firmy zdecydowały się na współpracę również w aspekcie artystycznym, powołując Vibrazioni Art Design, by razem stworzyć dzieło sztuki wśród jednośladów.

"SC-rumble" został wyprodukowany, jako specjalna edycja motocykla stworzona zaledwie w jednym egzemplarzu. W oparciu o model, na bazie którego został stworzony Scrambler, po obu stronach zbiornika paliwa zamontowano nakładki z gumy, w których wycięto laserem wzór bieżnika fabrycznych opon oraz logo Ducati Scrambler.

“SC-Rumble” autorstwa Vibrazioni Art Design został zaprezentowany prasie 22 maja w Londynie, a potem wyruszył w trasę, której celem będzie francuskie miasto Biarritz, gdzie weźmie udział w wydarzeniu “Wheels and Waves” w dniach 11-14 czerwca. Każdy, kto chce śledzić podróż Ducati Scrambler dokumentowaną codziennie na Facebooku ma taką możliwość na fanpage’ach scramblerducati i pirellimoto.

"SC-Rumble" ma odzwierciedlać pierwotny charakter Ducati Scramblera, podkreślając nową, bardziej wojowniczą osobowość i jego upodobanie do zakurzonych dróg gruntowych.

"SC-rumble" w fabrycznym wyposażeniu otrzymało opony Pirelli MT 60 RS zamontowane na solidnych felgach. Fabryczna rama została skrócona z tyłu i cała oryginalna nadbudowa została usunięta na rzecz ramy połączonej z przetworzonych blaszanych pojemników przemysłowych, ręcznie kutych i kształtowanych z zachowaniem oryginalnych kolorów. Cała rama została następnie pomalowana bezbarwnym błyszczacym lakierem poliuretanowym, by nadać całości blasku i gładkości w dotyku.

Górna owiewka, podobnie jak panele boczne, wykonana została z ręcznie ukształtowanego aluminium. Reflektor wykonano z kawałków aluminium, z soczewką wewnątrz której zamontowano światło LED inspirowane fabrycznym reflektorem Ducati Scramblera. Rura wydechowa inspirowana jest dedykowanym do tego motocykla modelem Termignoni z ręcznie wykonywanym tłumikiem.

"SC-rumble" ma dekoracje na jednym z boków zbiornika w postaci ręcznie malowanego napisu Ducati Scrambler, z drugiej strony zbiornika zaś wyciętą laserem w gumowej nakładce fakturę bieżnika opony Pirelli MT 60 RS umieszczoną na karoserii.

MT 60 RS to opona zaprojektowana przez Pirelli dla Ducati Scrambler, wprowadzona na rynek przez producenta z Borgo Panigale dla wersji Urban Enduro, Full Throttle i klasycznych wersji. Przednie 3,00'' x 18'' i tylne 5.50’’ x 17’’ koła Ducati Scrambler montowane są wraz z nowymi oponami miejskimi-enduro Pirelli MT 60 RS 110/80 R18 na przedzie i 180/55 R17 na tyle stworzonymi specjalnie dla modelu Scrambler przy wykorzystaniu unikalnej konstrukcji, która zapewnia doskonałą wydajność w każdym terenie.

MT 60 RS zawsze była referencyjnym produktem w segmencie miejskich enduro dzięki umiejętności łączenia osiągów sportowych na ulicy z trakcją na nieutwardzonych drogach. Opracowując nowe rozmiary dla Ducati dla czterach wersji Scrambler, Pirelli kompletnie przeprojektowało opony MT 60 RS.

Ducati Scrambler dostępny jest w czterech wersjach Icon, Urban Enduro, Full Throttle i Classic. Dzięki szerokiej gamie akcesoriów, każdy może stworzyć własną wersję motocykla Scrambler. Ducati Scrambler to nie motocykl w stylu vintage, ale raczej wynik tego, jak słynny motocykl Borgo Panigale wyglądałby dziś, gdyby Ducati nigdy nie zaprzestało jego produkcji.