Wynik jest o 3 130 (16,1 proc.) lepszy niż w analogicznym okresie 2010 roku. Udział motocykli wyniósł 44,3 proc. i był mniejszy o 1,5 punktu procentowego niż w roku poprzednim. Było to konsekwencją większego wzrostu liczby pierwszych rejestracji motorowerów (19,1 proc.) niż motocykli (12,5 proc.).

Dla nowych jednośladów ostatni miesiąc kwartału nie okazał się tak dobry jak to zapowiadały dwa pierwsze miesiące. Następne dopiero pokażą czy bieżący rok okaże się dla nich lepszy czy tylko porównywalny z ubiegłym.

W okresie od stycznia do marca zarejestrowano w Polsce 10 016 nowych i używanych motocykli, więcej o 1 111 (12,5 proc.) niż rok wcześniej. W tej liczbie były 1 503 nowe pojazdy, mniej o 15 (1 proc.) niż w tym samym okresie 2010 roku. Udział nowych motocykli zmalał z 17 do 15 proc. Najczęściej rejestrowanymi markami wśród nowych motocykli były Yamaha (230 sztuk, +5 proc.), Honda (161, -10,1 proc.) oraz Romet Motors (155, -63 proc.).

Najwięcej motocykli - 448 sztuk, sprzedano w klasie powyżej 750 ccm. Stanowiły one 30 proc. rynku nowych motocykli. W tej klasie przodowały BMW, Harley-Davidson i Suzuki. Na drugim miejscu znalazły się motocykle z silnikami do 125 ccm. W tej klasie, która miała udział w rynku 27 proc., sprzedano 407 motocykli. Na pierwszych miejscach były marki - Romet Motors, Junak i Zipp. Firmy członkowskie PZPM i uczestniczące w wymianie danych sprzedały w tym okresie - 1 166 motocykli o 9,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Udział motocykli sprzedanych przez firmy zrzeszone w PZPM w całym rynku wyniósł w tym czasie 77 proc. W 2010 roku udział ten był mniejszy i wynosił 70 proc.

Od początku 2011 roku zarejestrowano 12 573 nowe i używane motorowery, więcej o 2 019 (19,1 proc.) niż w roku poprzednim. Nowe motorowery stanowiły 70,5 proc. Zarejestrowano ich 8 864. Było ich o 70 więcej niż przed rokiem. Na pierwszych miejscach wśród zarejestrowanych motorowerów znalazły się Romet Motors (1 187 sztuk), Zipp (1 102) i Router (947).