- Obydwie marki kierują się podobnymi wartościami jak wysokie osiągi, ekskluzywność i pasja do wyścigów. Długofalowa współpraca pomoże AMG i Ducati dotrzeć do nowych grup klientów - powiedział Ola Källenius, prezes Mercedes-AMG GmbH.

- Jestem niezwykle dumny, że AMG dołącza do grona naszych sponsorów w MotoGP. Ducati udało się znaleźć partnera, który doskonale rozumie i podziela charakter naszej marki - wydajność, emocje i wyjątkowe wzornictwo. - podkreślił Gabriele del Torchio, prezes Ducati Motor Holding S.p.A.

Ola Källenius i Gabriele del Torchio złożyli w Los Angeles podpisy na umowie o współpracy AMG i Ducati. Jej pierwsze widoczne rezultaty to wspólne działania marketingowe, na przykład wsparcie AMG dla teamu Ducati w MotoGP. Podczas wybranych imprez AMG uczestnicy będą mogli odbyć jazdy testowe motocyklami Ducati, a klienci Ducati zapoznają się z ofertą wyczynowych samochodów AMG. Takie wydarzenia zaplanowano między innymi dla członków klubu AMG Private Lounge, zrzeszającego ponad 13 tys. klientów AMG na całym świecie.

W Polsce współpraca dwóch firm rozpoczyna się w już w ten weekend na Verva Street Racing w Warszawie (18.06.2011). Tam u boku debiutujących w Polsce modeli CLS 63 AMG oraz C 63 AMG pojawią się również motocykle Ducati.

Założona w 1926 r. firma Ducati zaczęła od produkowania elementów radioodbiorników. Od 1946 r. Włosi skupili się na projektowaniu motocykli, a w ciągu kolejnych dziesięcioleci zdobyli wśród producentów jednośladów najwyższą reputację. Dziś motocykle z Bolonii są synonimem wydajności, najnowszej technologii, charakterystycznego designu i licznych zwycięstw w wyścigach.

Te cechy idealnie pasują do firmy AMG, założonej w 1967 roku. W ciągu ponad 40 lat z dwuosobowego zespołu (Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher), który zajmował się konstruowaniem silników wyścigowych powstała firma rozpoznawalną na całym świecie - AMG. Jej ekskluzywny wizerunek tworzą kolejne zwycięstwa w motorsporcie, technologia zaczerpniętą wprost z torów wyścigowych, niepowtarzalne samochody wyczynowe i wyjątkowe doświadczenia, takie jak AMG Driving Academy. Mercedes-AMG GmbH to niezależny producent samochodów, istniejący od 1999 roku. Jako spółka zależna od Daimler AG, AMG odpowiada za projektowanie aut, ich sprzedaż oraz marketing. W ubiegłym roku prawie 20 tys. klientów zdecydowało się na zakup samochodu z palety AMG.