Nowy motocykl Suzuki V-Strom 1000 nawiązuje do bogatej tradycji Sport Enduro Tourer zapoczątkowanej modelem DR-Z i kontynuowanej w kolejnych generacjach. Najnowsze wcielenie V-Stroma wyposażone jest w nowo zaprojektowany, mocny widlasty silnik, aluminiową ramę, radialnie montowane przednie zaciski hamulcowe, system ABS, układ kontroli trakcji, a także specjalnie zaprojektowane zintegrowane kufry. Stylistycznie nawiązuje do zaprezentowanego w 1988 roku modelu DR750S – pierwszego, dużego off-roadowego motocykla marki Suzuki. Wprowadzenie modelu V-Strom 1000 planowane jest na rok 2014 - nowy motocykl z pewnością przeniesie komfort dalekich podróży na dotąd niespotykany, wysoki poziom.

- Koncepcja nowego V-Stroma 1000 jest rozwinięciem idei kryjącej się za V-Stromem 650. Chcieliśmy stworzyć motocykl, który dysponuje dużą mocą i charakteryzuje się świetnymi osiągami. Jednocześnie motocyklista może cieszyć się wysokim komfortem i doskonałą zwrotnością. – powiedział  Tomohisa Ichimaru, odpowiedzialny za rozwój projektu nowego V-Stroma 1000.

Podczas projektowania nowego motocykla położono duży nacisk na uzyskanie możliwie najniższej masy. Dzięki temu nowy V-Strom 1000 jest wyjątkowo zwrotny, a wyprostowanie motocykla po zdjęciu ze stopki jest łatwe i nie wymaga dużo wysiłku. Zaprojektowano odpowiednią wysokość oraz kształt siedzenia, a także zmniejszono szerokość silnika, aby zapewnić komfort kierowcy podczas zatrzymywania się. W dalekich podróżach motocykl musi wykazać się wszechstronnością, aby sprawnie pokonywać zmieniające się warunki drogowe i pogodowe. Nowy V-Strom 1000 jest oferuje doskonałą stabilność, dzięki zwiększonemu rozstawowi osi i sztywności ramy.

System ABS jest standardowym wyposażeniem w tym motocyklu. Radialnie montowane przednie zaciski hamulcowe znane są już z modelu GSX-R1000 (2011 r.). Ponadto, po raz pierwszy w seryjnym motocyklu Suzuki wprowadzono system kontroli trakcji. Aby uzyskać większą stabilność i komfort, zawieszenie zostało wyposażone w odwrócony (upside-down) widelec teleskopowy. Zmodyfikowano także pozycję kierowcy celem zapewnienie większego komfortu i kontroli nad motocyklem. Widlasty silnik wytwarza wyjątkowy dźwięk dobiegający z tłumika, gwarantując dynamiczne, odczuwalne przyspieszenie. Silnik energicznie reaguje na dopływ paliwa, także w niskim i średnim zakresie obrotów.

Podczas projektowania nowego motocykla położono duży nacisk na jego funkcjonalność i wygodę podczas dalszych wyjazdów. Trzyczęściowy zestaw kufrów (boczne oraz centralny) jest bardzo ważnym elementem wyposażenia V-Stroma 1000. Prace nad kuframi rozpoczęto na początkowym etapie rozwoju tego projektu, aby były jak najlepiej dopasowane do stylistyki motocykla. Kufry boczne są możliwie najwęższe, dzięki czemu nie ograniczają one stabilności i nie wpływają ujemnie na prowadzenie motocykla.