Auto Świat Wiadomości Motocykle Tak robi się wydechy w Japonii

Tak robi się wydechy w Japonii

Autor Mateusz Miziołek
Mateusz Miziołek

Czy kupując nowy układ wydechowy do swojego motocykla, wybierając z bogatej oferty wielu producentów zastanawialiście się jaka historia stoi za powstaniem tej bezdusznej w swojej istocie mieszaniny aluminium, tytanu i carbonu?

outline_01Żródło: Materiały prasowe

Czy część ta powstała dlatego, że wielkie konsorcjum nagle postanowiło, że do swojego portfolio dorzucą produkcję układów wydechowych, czy może właśnie wyposażyliście swój motocykl w element wystrugany w garażu przez wizjonera? Czy firma powstała przez kaprys milionera, któremu się nudziło czy przez pasję, która dla kogoś stała się z czasem sposobem na życie?

Dziś przyjrzymy się historii doskonale znanej firmy Yoshimura, której dzieje przypominają zdecydowanie tą drugą opcję - gdzie przez upór, ciężką pracę i odrobinę szczęścia, Hideo Yoshimura stworzył firmę, która odniosła międzynarodowy sukces.

Legenda za życia

Od czasu, kiedy Yoshimura Motors zostało założone w Fukuoka w Japonii w 1954 roku, Hideo Yoshimura tuningował silniki motocyklowe na swój własny sposób. W tamtych czasach nie było informacji jak to robić, nie było wcześniej wypracowanych sposobów, wiec wszystkie próby musiały być oparte na wrodzonym talencie inżynierskim i odrobinie szczęścia. Po tym, kiedy pojawiły się pierwsze sukcesy, Yoshimura stał się sławny wśród amerykańskich żołnierzy i zaczął być nazywany "Ręką boga". Lata później nazwa "Yoshimura" zaczęła być kojarzona z jakością i osiągami. Większość doświadczeń zaczęła być czerpana z wszelkiego rodzaju zwycięstw w wyścigach na całym świecie.

Firma Yoshimura rozrosła się na tyle, aby rozpocząć prawdziwą ekspansję w 1973 roku. Stało się to za sprawą założonych: Yoshimura Japan Co i Yoshimura Research & Development inc. w Ameryce. Obie postawiły od tego czasu na silny rozwój i produkcję części motocyklowych ukierunkowanych na osiągi i do wykorzystania w sporcie.

Hideo za życia stał się legendą w związku ze swoimi osiągnięciami, a jego syn Fujio, który najwyraźniej przejął ducha i pasję po tacie, dalej rozwijał segment motorsportowy. Rewolucyjny wygląd układu wydechowego "Duplex", gaźnik MJN  i puszka układu Tri-Oval zostały stworzone właśnie dzięki jego pomysłom. Te produkty wciąż osiągały kolejne wyścigowe sukcesy, a tego rodzaju marketing sprawiał, że z roku na rok nazwa Yoshimura stawała się coraz bardziej znana.

Firma Yoshimura wciąż rozwija się od czasu założenia w 1954 roku. Jak mówią pracownicy, duch założyciela drzemie w każdej wyprodukowanej części, a utrzymywana jakość i osiągi są tego dowodem i formą złożenia hołdu.

Fujio o przeszłości i teraźniejszości

Yoshimura, od czasu kiedy została założona wygrała taką  liczbę wyścigów, którą mało który zespół może się pochwalić. Przy początkowo, ograniczonych środkach i słabym zapleczu pozostawała mądrość człowieka i ogromny wkład własnych wysiłków. W ten sposób założyciele byli w stanie wydobyć swój potencjał, który prowadził ich do niekonwencjonalnych pomysłów i wyzwań składanych nowej technologii. Ich wiara, którą można by nazwać duchem Yoshimury, została pierwszy raz wystawiona na próbę od czasu "Gannosu Race" w 1950 roku w Kyushu i trwa aż do teraz.

Fundamentem ducha Yoshimury zawsze była pasja twórcy, Hideo. Jego entuzjazm do wyścigów, pracy zespołowej i radość z każdego zwycięstwa ostatecznie dała mu szczęście i sens samego życia.

Urządzenia i technika, nie są tym, co dziś stanowi różnicę w wyścigach. Oprogramowanie, taktyka, praca zespołowa, strategia kierowcy oraz zdolność i wytrzymałość psychiczna to główne aspekty, które sprawiają, że sporty motorowe są tak interesujące. Innymi słowy, wyścigi doszły do punktu, w którym kluczową rolę odgrywa nasz duch, duch Yoshimury. Dziś celem Yoshimury jako firmy jest wciąż wspierać indywidualną radość z jazdy poprzez dostarczanie wysokiej jakości produktów, które powstały przez wiedzę uzyskaną w wyścigach, a jednocześnie nadal chcemy tworzyć inspirujące wyścigi. Marzenia, które na koniec miał Hideo Yoshimura, zostały przeniesione na mnie, przez co nadal pozostają w polityce firmy. Wiara jest symbolizowana w godle jak płomień, który nigdy nie znika.

- Fujio Yoshimura

Autor Mateusz Miziołek
Mateusz Miziołek
Powiązane tematy:CiekawostkiMotocykle
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków