Wprowadzenie w pierwszej połowie roku trzech kolejnych modeli - Low Rider w stylistyce retro, zwinnego SuperLow 1200T oraz Street Bob Special Edition o agresywnym charakterze - kończy największą w 110-letniej historii marki Harley-Davidson premierę nowych modeli i podkreśla intensywny proces rozwoju produktów z uwzględnieniem sugestii klientów.
„To był niesamowity rok, najpierw Projekt RUSHMORE, następnie model H-D Street, a teraz nowe modele: Street Bob Special Edition, SuperLow 1200T i Low Rider. To wszystko efekt wspólnych jazd z naszymi klientami w celu spełnienia ich potrzeb oraz dostarczania im ponadprzeciętnych rozwiązań technologicznych przy utrzymaniu buntowniczego charakteru każdego nowego motocykla Harley”
- mówi Rob Lindley, wiceprezes i dyrektor zarządzający, EMEA.
LOW RIDER
W 1977 roku Harley-Davidson stworzył motocykl custom przeznaczony do bezkompromisowej, ostrej jazdy, który stał się ikoną - model Low Rider. Teraz ten buntowniczy charakter powraca w wielkim stylu wraz z zupełnie nową odsłoną ulicznego cruiser'a kryjącego się pod tą legendarną nazwą, łącząc klasyczny styl i ekscytujące współczesne osiągi. Mocna jednostka napędowa Twin Cam 103 po odkręceniu manetki wydobywa z siebie przyjemny, gardłowy dźwięk wypełniający otoczenie przez wijące się rury układu wydechowego typu 2-w-1. Zawieszenie jest zestrojone w taki sposób, aby zapewniało komfort podczas codziennego użytkowania i precyzyjne prowadzenie, natomiast podwójne tarcze hamulcowe z przodu zapewniają odpowiednią siłę hamowania. Nowe regulowane siodło i wsporniki kierownicy umożliwiają idealne dopasowanie do każdego motocyklisty. Szeroka gama oryginalnych akcesoriów daje nieograniczone możliwości wyrażenia osobowości, dzięki czemu każdy motocyklista może wyróżniać się swoim stylem i rządzić na drodze.
SUPERLOW 1200T
Wprowadzając nowy model SuperLow 1200T, Harley-Davidson daje większej grupie klientów jeszcze większą szansę na przeżycie turystycznej przygody. To maszyna charakteryzująca się sztywną ramą, wyposażona w niezbędne akcesoria motocykla turystycznego, a także dysponująca dużą mocą, dzięki której można pędzić za horyzont. W skład wyposażenia standardowego wchodzą zdejmowana przednia szyba, zamykane kufry oraz opony turystyczne Michelin® Scorcher™ 11T. Motocykl można z łatwością dostosować dzięki akcesoryjnym zaczepom, które umożliwiają zamontowanie zdejmowanych opcjonalnych kufrów i oparć. Ergonomia siodła i podnóżków w nowym modelu została opracowana tak, aby zapewnić komfort podczas długich podróży jak największemu przekrojowi motocyklistów. Dzięki mocnemu silnikowi Evolution V-Twin o pojemności 1200 cm3 modelem SuperLow 1200T można dynamicznie podróżować z pasażerem i bagażem. Ponadto waga tego modelu jest o 53,5 kg niższa od najlżejszego motocykla turystycznego Harley-Davidson Big Twin - to najlżejsza maszyna turystyczna w naszej ofercie. Motocykl charakteryzuje się najwyższej klasy wykończeniem Harley-Davidson - aluminiowe koła, opcjonalny dwukolorowy lakier i wiele elementów pokrytych lśniącym chromem.
STREET BOB SPECIAL EDITION
Nowy model custom Street Bob Special Edition o surowym i oryginalnym charakterze maszyny Big Twin Street Bob, powraca w 2014 roku wyposażony w wiele nowych, przyciągających wzrok elementów, oferując użytkownikom motocykli Harley-Davidson na całym świecie jeszcze więcej mocy i stylu. Będący owocem programu fabrycznego tuningu Harley-Davidson Factory Customization, ten nowy model jest dostępny jedynie na wybranych rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Street Bob Special Edition daje pełną możliwość bezkompromisowej personalizacji, a ponadto zastosowaliśmy w nim w mocny silnik o pojemności 1690 cm3, odlewane 5-ramienne koła i wyjątkowy dwukolorowy lakier z grafikami. Popularne i stylowe dwuosobowe siodło Badlander®, wysunięte do przodu podnóżki oraz kierownica typu drag nadają temu bezkompromisowemu bobberowi jeszcze bardziej agresywnego, surowego charakteru dla tych, którzy cenią sobie czystą esencję jazdy motocyklem.
W nowym modelu pozostały wszystkie charakterystyczne elementy stylistyczne surowego modelu Fat Bob® i lakierowany na czarno silnik. Pierwszym elementem rzucającym się w oczy są rozdzielone pięcioramienne koła aluminiowe pokryte czarnym lakierem z kontrastującym wykończeniem. Płaska kierownica typu drag zastąpiła seryjną kierownicę mini-ape i obniżyła sylwetkę motocykla, a w miejscu seryjnego siodła pojawiło się dwuosobowe siodło Badlander, które uzupełnia płynną, czystą linię od zbiornika paliwa aż do tylnego błotnika.