Lekki Motocykl Elektryczny to projekt studentów i doktorantów Politechniki Wrocławskiej z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych, którego celem było stworzenie miejskiego skutera, zasilanego z baterii i napędzanego silnikiem elektrycznym umieszczonym w kole pojazdu. Cały projekt trwa już od dwóch lat, obecny model jest drugim z kolei.

20-osobowy zespół pracował nad projektem od października 2013 roku do czerwca 2014 roku. Po fazie projektów przyszedł czas na wykonanie, tutaj bardzo pomocne okazały się także narzędzia Dremela.

Motocykl jest bardzo lekki, waży zaledwie 58 kg. Ma nowoczesny napęd elektryczny, bez żadnych przekładni mechanicznych. Wydajna bateria pozwala przejechać 70 km na jednym ładowaniu. Jego maksymalna prędkość to 45 km/h. Pojazd został wyposażony w aplikację mobilną – można go podłączyć do telefonu komórkowego, na którym będą się wyświetlać dane motocykla: prędkość, poziom naładowania baterii, pozycja, nawigacja.

Finałem prac było zaprezentowanie motocykla podczas Smart Moto Challenge międzynarodowych studenckich zawodów motocykli i rowerów elektrycznych, które w dniach 3-6 lipca br. odbyły się w Barcelonie. Projekt wrocławskich studentów okazał się bezkonkurencyjny. Reprezentacja Koła Naukowego musiała najpierw omówić biznesplan wprowadzenia na rynek swojego motocykla, a także przedstawić prototyp przed komisją składającą się z osób z branży motoryzacyjnej. Motocykl wzorowo przeszedł także testy techniczne, świetnie poradził sobie podczas wyścigu na dystansie 22 km i podczas testów na ulicach Barcelony. Duma jest tym większa, że w konkursie startowało 11 drużyn z całego świata.

Następne zawody z udziałem Lekkiego Motocykla Elektrycznego odbędą się 15-17 października br. w Moskwie. Studenci chcą zmodyfikować konstrukcję, aby motocykl był jeszcze lżejszy.