Auto Świat Wiadomości Motocykle Yamaha scrambler oraz nowe wersje MT-09 i MT-10 na Intermot 2016

Yamaha scrambler oraz nowe wersje MT-09 i MT-10 na Intermot 2016

Autor Maciej Szczepaniak
Maciej Szczepaniak

Gdy na początku tego roku Yamaha zaprezentowała model SCR950 na rynku amerykańskim Europa mogła tylko zazdrościć. Chcieliśmy go mieć, no to mamy. Ponadto japoński producent pokazał MT-10 w wersji SC czerpiąca jeszcze więcej technologii z YZF-R1M oraz ulepszoną wersję MT-09.

Yamaha SCR950
Materiały prasowe
Yamaha SCR950

SCR 950 bazuje w głównej mierze na znanej XV950. Jej stylistyka patrzy jednak lekko w stronę znanej z lat 80-tych XT550s. Gumowe osłony lag, szprychowe koła oraz wysokoprofilowe opony z terenowym bieżnikiem jej mu rasowego scramblerowatego wyglądu.

Kompaktowy dwucylindrowy silnik w układzie V pod kątem 60% chłodzony powietrzem został przeniesiony z modelu XV. Jednostka generuje 51 koni mocy oraz 58,6 Nm momentu obrotowego już przy 3000 obrotów. Odmiennością SCR 950 od innych pojazdów tego typu będzie przeniesienie napędu za pomocą pasa zębatego. Ciekawe jak to rozwiązanie sprawdzi się w prawdziwym terenie?

Yamaha MT-09
Yamaha MT-09Żródło: Materiały prasowe

Yamaha zapowiedziała również odświeżenie swojego już trzyletniego modelu MT-09. Nowa generacja reprezentantki „Mrocznej strony Japonii” otrzymała podwójne lampy przednie wykonane w technologii LED, co mocno nawiązuje do stylistyki jej większej siostry MT-10. O 30mmm skrócono też ramę pomocniczą, na której osadzone jest siedzenie i zakończono ją światłem LED. Poza zmianami stylistycznymi nowa dziewiątka wyposażona została w sprzęgło firmowane przez Assist & Slip (A & S), które ma zapewnić bardziej precyzyjną obsługę w ruchu miejskim. Dodatkowo w standardzie motocykl zyskał Quickshifter umożliwiający przebijanie biegów bez sprzęgła i odpuszczania gazu w górę.

Yamaha MT-10
Yamaha MT-10Żródło: Materiały prasowe

Także tegoroczny bestseller Yamaha MT-10 nie pozostaje bez upgradu. Otrzyma on ulepszony Quicshifter jako wyposażenie standardowe. Dodatkowo zmodyfikowano mapping silnika w celu uzyskania jeszcze lepszej i bardziej płynnej reakcje na gaz w pełnym zakresie obrotowym.

Yamaha MT-10 doczekała się jednocześnie swojej wersji SP, której głównym wyróżnikiem jest zaczerpnięty z modelu YFZ-RM1 system zawieszenia Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS) oraz nowoczesny wyświetlacz ciekłokrystaliczny (TFT). To sprawia, że SP zyskuje jeszcze bardziej agresywnego sportowego rodowodu. System zawieszenia SP kontrolowany przez SPU (Suspension Control Unit) – podobnie jak w modelu R1 – na bieżąco monitoruje dane przekazywane za pośrednictwem szeregu czujników. Następnie SCU oblicza optymalne ustawienia kompresji i tłumienia odbicia dla danych warunków jazdy i wdraża je w trybie natychmiastowym nieustannie korygując trakcję. Kierowca nawet tego nie poczuje, lecz wrażenia z jazdy są niepowtarzalne. Wersja SP będzie dostępna wyłącznie w jednym malowaniu srebrno – błękitno – karbonowym co ma podkreślić jeszcze bardziej jej ścisłe pochodzenie od wersji M1.

Autor Maciej Szczepaniak
Maciej Szczepaniak
Powiązane tematy:MotocykleYamahaAktualności
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków