Po krótkich negocjacjach wyciągnęliśmy sprzęt wprost z ekspozytora, gdzie kilka chwil wcześniej został starannie zainstalowany. Przekręciliśmy kluczyk w stacyjce, a na liczniku widniał przebieg - „zero kilometrów”. Uła – pomyślałem - tak dłużej być nie może, nasi Czytelnicy muszą dowiedzieć się, co to znaczy moc XSR700!

Jest zimno, ślisko i ponuro tymczasem przejażdżka nową Yamahą zdecydowanie dodała kolorytu do tej scenerii. Po krótkiej jeździe testowej jesteśmy pewni, że ten sprzęt nie zawiedzie niczyich oczekiwań. Wygląda super, a dwucylindrowy silnik zbudowany w technologii „crossplane” (znany nam już wcześniej z MT-07), jeździ świetnie! Już się nie możemy doczekać chwili, gdy trafi w nasze ręce do bardziej kompleksowego testu.

Yamaha XSR700

Yamaha XSR700 – dostępna jest w całkiem przestępnej cenie. Za wersję z ABSem zapłacimy jedynie 31 900 zł. Dodatkowo Yamaha Motor Polska przygotowała pakiety akcesoryjne, pozwalające kompletnie doposażyć nowy jednoślad w stylu „Tour” albo „Street Fighter”. Wydaje nam się, że jeśli przez ostatnie kilka miesięcy nie prowadziłeś zbyt hulaszczego trybu życia, to powinieneś sprawić sobie, bądź swoim bliskim taki prezent pod choinkę.

Yamaha XSR700 – nowoczesny „street bike” w stylu retro!

Nowy model, który wzbogacił segment Sport Heritage, to motocykl ze wszech miar nietuzinkowy. To pierwszy jednoślad Yamahy zbudowany według filozofii „Faster Sons”, w ramach współpracy z mistrzem „customizingu” Shinya Kimurą. To ukłon w stronę maszyn z przeszłości, które zyskują swe drugie życie we współcześnie projektowanych maszynach, łączących styl retro z najnowocześniejszymi technologiami.

Yamaha XSR700

Zachowując szacunek dla wyglądu i stylu motocyklowych ikon z przeszłości Yamaha sięga po najlepszą, współczesną technikę, by tworzyć jednoślady z charakterem, nie znające kompromisu pod względem dynamiki jazdy i jakości prowadzenia. Model XSR700 to swoisty hołd dla legendarnej XS650, której minimalistyczna stylizacja wciąż pozostaje arcydziełem motocyklowego wzornictwa i stanowi inspirację dla współczesnych projektantów.

Yamaha XSR700 jest niepowtarzalna również od strony technicznej. Jej sercem jest dwucylindrowy silnik o pojemności skokowej 689 cm3 i mocy maksymalnej blisko 75 KM. Został zbudowany według koncepcji „crossplane”, w której czopy korbowodowe przestawione są o kąt 270º. Ten konstruktorski „trick” skutkuje niesamowitymi wrażeniami z jazdy – wyjątkowymi przyśpieszeniami, płynną pracą i spontanicznymi reakcjami na otwarcie przepustnicy, a także niecodziennym, frapującym brzmieniem.

Yamaha XSR700

Lekkie i zwarte podwozie XSR700, z bardzo krótkim wahaczem o długości zaledwie 53 cm, zapewnia nie tylko pewność prowadzenia, ale również wzorową zwrotność. Dlatego tym motocyklem z powodzeniem mogą podróżować zarówno doświadczeni jeźdźcy, wykorzystujący do maksimum możliwości silnika, jak i początkujący motocykliści, poszukujący w jednośladzie przede wszystkim spokoju i stabilności. Podwoziową ciekawostką XSR700 jest osadzona bardzo nisko i ustawiona poziomo kolumna resorująco-tłumiąca, która w swej przedniej części mocowana jest bezpośrednio do skrzyni korbowej. Jest praktycznie niewidoczna i pozwala zachować „czystość” wyglądu maszyny. Kolejnymi przykładami nowoczesnych technologii są 10-ramienne obręcze kół z lekkich stopów, perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 282 mm oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, które w połączeniu z seryjnie montowanym układem przeciwpoślizgowym ABS zapewniają skuteczne hamowanie w każdych warunkach.

Yamaha XSR700

Model XSR700 to pierwszy jednoślad w ofercie Yamahy, który wprowadza w sposób kompleksowy filozofię „Sport Heritage”, łącząc inspiracje ze „starej szkoły” motocyklowej z najnowszymi zdobyczami techniki i wyrafinowanymi technologiami. A wszystko dla czerpania jak największej przyjemności z wyglądu motocykla, jego osiągów i pewności prowadzenia. Yamahę XSR700 wyróżnia jeszcze jeden walor – umożliwienie właścicielowi zademonstrowania własnej indywidualności poprzez personalizację maszyny. Stąd obszerny katalog oryginalnych opcji i dodatkowego wyposażenia, w tym specjalnie przygotowanych pakietów w korzystnych cenach, dzięki którym każdy nabywca może dokonać „customizingu” swojego motocykla.