W ostatnich dniach listopada do polskich salonów Yamahy wjechała pierwsza dostawa Yamahy XSR700, premierowego motocykla z segmentu „Sport Heritage”, który jest dostępny w atrakcyjnej cenie wynoszącej tylko 31 900 za wersję z systemem ABS. Dla nabywców tego modelu Yamaha Motor Polska przygotowała pakiety akcesoryjne, pozwalające kompletnie doposażyć nowy jednoślad w stylu „Tour” albo „Street Fighter”. Specjalne ceny pakietów są o 10% niższe od łącznej ceny elementów, kupowanych pojedynczo.

Elementy pakietu „Tour XSR”

przyciemniana szybka

stelaż pod kufry boczne

lewa boczna sakwa Heritage

prawa boczna sakwa Heritage

Cena pakietu „Tour XSR” 3646 zł

Łączna cena elementów dokupionych pojedynczo 4052 zł

Oszczędność dla klienta 406 zł

Elementy pakietu „Street Fighter XSR”

przednia tablica na numer

osłona boczna chłodnicy

aluminiowe osłony boczne

nakładki boczne na zbiornik paliwa

Cena pakietu „Street Fighter XSR” 1991 zł

Łączna cena elementów dokupionych pojedynczo 2213 zł

Oszczędność dla klienta 222 zł

Yamaha XSR700 – nowoczesny „street bike” w stylu retro

Nowy model, który wzbogaci niebawem segment Sport Heritage to motocykl ze wszech miar nietuzinkowy. To pierwszy motocykl Yamahy zbudowany według filozofii „Faster Sons”, w ramach współpracy z mistrzem „customizingu” Shinya Kimurą. To ukłon w stronę maszyn z przeszłości, które zyskują swe drugie życie we współcześnie projektowanych maszynach, łączących styl retro z najnowocześniejszymi technologiami. Zachowując szacunek dla wyglądu i stylu motocyklowych ikon z przeszłości Yamaha sięga po najlepszą, współczesną technikę, by tworzyć jednoślady z charakterem, nie znające kompromisu pod względem dynamiki jazdy i jakości prowadzenia. Model XSR700 to swoisty hołd dla legendarnej XS650, której minimalistyczna stylizacja wciąż pozostaje arcydziełem motocyklowego wzornictwa i stanowi inspirację dla współczesnych projektantów.

Yamaha XSR700
Yamaha XSR700

Yamaha XSR700 jest niepowtarzalna również od strony technicznej. Jej sercem jest dwucylindrowy silnik o pojemności skokowej 689 cm3 i mocy maksymalnej blisko 75 KM. Został zbudowany według koncepcji „crossplane”, w której czopy korbowodowe przestawione są o kąt 270º. Ten konstruktorski „trick” skutkuje niesamowitymi wrażeniami z jazdy – wyjątkowymi przyśpieszeniami, płynną pracą i spontanicznymi reakcjami na otwarcie przepustnicy a także niecodziennym, frapującym brzmieniem.

Lekkie i zwarte podwozie XSR700, z bardzo krótkim wahaczem o długości zaledwie 53 cm, zapewnia nie tylko pewność prowadzenia, ale również wzorową zwrotność. Dlatego tym motocyklem z powodzeniem mogą podróżować zarówno doświadczeni jeźdźcy, wykorzystujący do maksimum możliwości silnika, jak i początkujący motocykliści, poszukujący w jednośladzie przede wszystkim spokoju i stabilności. Podwoziową ciekawostką XSR700 jest osadzona bardzo nisko i ustawiona poziomo kolumna resorująco-tłumiąca, która w swej przedniej części mocowana jest bezpośrednio do skrzyni korbowej. Jest praktycznie niewidoczna i pozwala zachować „czystość” wyglądu maszyny. Kolejnymi przykładami nowoczesnych technologii są 10-ramienne obręcze kół z lekkich stopów, perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 282 mm oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, które w połączeniu z seryjnie montowanym układem przeciwpoślizgowym ABS zapewniają skuteczne hamowanie w każdych warunkach.

Model XSR700 to pierwszy jednoślad w ofercie Yamahy, który wprowadza w sposób kompleksowy filozofię „Sport Heritage”, łącząc inspiracje ze „starej szkoły” motocyklowej z najnowszymi zdobyczami techniki i wyrafinowanymi technologiami. A wszystko dla czerpania jak największej przyjemności z wyglądu motocykla, jego osiągów i pewności prowadzenia. Yamahę XSR700 wyróżnia jeszcze jeden walor – umożliwienie właścicielowi zademonstrowania własnej indywidualności poprzez personalizację maszyny. Stąd obszerny katalog oryginalnych opcji i dodatkowego wyposażenia, w tym specjalnie przygotowanych pakietów w korzystnych cenach, dzięki którym każdy nabywca może dokonać „customizingu” swojego motocykla.