Ciąg białych pasów tuż przed skrzyżowaniem. Wydawałoby się, że nic nadzwyczajnego. To przejście dla pieszych. A gdy podobne znajdziemy na chińskiej autostradzie? Pieszych z pewnością nie dostrzeżemy. Po co zatem dodatkowe pasy? By ułatwić zachowanie minimalnej odległości miedzy pojazdami. Każdy kierowca w Chinach powinien to wiedzieć. A czy tak samo będzie w przypadku samochodu autonomicznego?

Mercedes ma ciekawe wyzwanie. Ten sam egzemplarz autonomicznej klasy S ma poradzić sobie nie tylko na publicznych drogach w Niemczech ale także w innych krajach na pięciu kontynentach. Po drodze zaliczy Australię, RPA oraz USA. Zanim jednak to nastąpi będzie mieć  miesięczny test w Chinach. A dokładniej w Szanghaju.

{ "uuid": "eb83e5a3-a3d7-5891-9eda-6858525f011f", "caption": "W projekcie badawczym Mercedesa uczestniczą kierowcy z chińskim prawem jazdy. To jeden z wymogów testu. Mercedes klasy S", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YzA7MDA_/acc99d7754c8eb7d325cb03a3b542705.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "111eb46f-401c-5868-acfb-8ba39bafe87a", "name": "Mercedes", "idref": "111eb46f-401c-5868-acfb-8ba39bafe87a" } ], "available": { "start": "2018-07-13 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5", "idref": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "acc99d7754c8eb7d325cb03a3b542705", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 3449, "width": 5174, "bytes": 4427636 }, "asyncAdSlot": null } W projekcie badawczym Mercedesa uczestniczą kierowcy z chińskim prawem jazdy. To jeden z wymogów testu. Mercedes klasy S
W projekcie badawczym Mercedesa uczestniczą kierowcy z chińskim prawem jazdy. To jeden z wymogów testu. Mercedes klasy S

W Szanghaju będzie mieć sporo wyzwań. Automatyka musi sobie poradzić z ogromnym ruchem samochodów oraz pojazdów dwu- i trójkołowych. Do tego jeszcze mnóstwo pieszych i specyfika poruszania po chińskich drogach. Czujniki muszą w stanie rozpoznać nie tylko wymalowane linii ale różne znaki poziome. Wyzwaniem będzie także odpowiednie zinterpretowanie znaków pionowych z chińskimi znakami oraz ograniczeniami prędkości dla poszczególnych pasów ruchu.

Nie dziwi zatem, że specjalne dla rynku chińskiego Mercedes otworzył ośrodek badawczy, którego zadaniem jest analiza lokalnych warunków i praktyk na drogach. Ocenę pracy inżynierów i naukowców z Uniwersytetu Tsinghua będzie można zweryfikować podczas jazd klasą S po Szanghaju. Czy obędzie się bez stłuczki?

Kilkumiesięczna wyprawa zakończy się w Las Vegas podczas targów technologicznych. Wówczas zapewne poznamy wyniki nietypowego testu.