Jeden zestaw głośników z przodu, dwa wzmacniacze i aż sześć subwooferów? Oto sposób na nagłośnienie najnowszego samochodu demonstracyjnego Alpine. Europejska centrala firma przygotowała ciekawego następcę niebieskiego VW Passata CC. Tym razem wybrano Peugeot RCZ.

Alpine, Nokia i SamsungAlpine na początek dozuje informuje. Wiemy już jak wygląda nowy samochód i co w nim zainstalowano. W niewielkiej kabinie RCZ zmieszczono jeden dwudrożny zestaw głośników Alpine SPR-60C. I to nie jest tani zestaw: kosztuje ok. 1000 zł. Jeszcze droższy jest czterokanałowy cyfrowy wzmacniacz, który zasila przednie głośniki. Model MRX-F65 kosztuje ok. 1500 zł. Alpine chwali się przy tym, że tym razem nie zastosował zewnętrznego procesora DSP. Nie był bowiem potrzebny. Procesor wbudowano w stację multimedialną ICS-X8: pierwsze radio samochodowe na świecie w którym zastosowano technologię zaawansowanej współpracy ze smartfonami – Mirror Link. Do radia przygotowano dwa telefony podłączane zamiennie: Nokia 603 i Samsung Galaxy S3. Oba z technologią Mirror Link.

Trzy różne nawigacjeW Peugeocie do wyboru są aż trzy różne nawigacje. Dlaczego aż trzy? Do radia Alpine dołączono jako zewnętrzny moduł nawigację NVE-M300P. To sprzęt Alpine z oprogramowaniem iGO: opcjonalne wyposażenie stacji multimedialnych bez nawigacji. Dwie pozostałe nawigacje to aplikacje w telefonach: Nokia Maps w Nokia 603 i Google Maps w Samsung Galaxy S3. Z nawigacji w telefonach można skorzystać w bardzo wygodny sposób. Dzięki technologii Mirror Link na ekranie radia wyświetlane jest to wszystko co widać na ekranie telefonu. I co ważne: sterowanie nawigacją w telefonie odbywa się poprzez ekran stacji multimedialnej.

6 subwooferów w bagażnikuW małej kabinie trudno zmieścić więcej sprzętu. Stąd zagospodarowano bagażnik. Instalatorzy poszli na całość: w bagażniku Peugeota zmieszczono 6 głośników niskotonowych Type R(20 cm) SWR-843D. Wszystkie podłączono do jednokanałowego wzmacniacza Alpine MRX-M240 (moc RMS 2400W przy impedancji 2 Ohm). Do wzmacniacza podłączono również przewodowy pilot. Nie powinno to szczególnie dziwić: przy 6 subwooferach przyda się regulacja poziomu (alternatywnie można wykorzystać regulację w radiu jeśli jest dostępna).

Trochę multimediówTym razem oszczędnie: dwa monitory LCD z matrycami 6,5 cala z podświetleniem LED. Do tego kamera cofania. I tyle. Instalatorzy poszaleli tylko z subwooferami. Zresztą po co pakować więcej monitorów? Priorytetem jest mocne granie. A jak mocne będzie można się przekonać późną wiosną 2013 roku. Wtedy bowiem jest planowane tournee samochodu po Polsce.