W tekście i zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Toyota Camry – reprezentacyjna hybryda

Camry to limuzyna klasy średniej, która nie tylko zapewnia komfortową jazdę w przestronnym wnętrzu, lecz także urzeka szlachetnym wykończeniem. Duża ilość miejsca dla pasażerów w połączeniu z bagażnikiem o pojemności aż 524 l sprawiają, że ten model Toyoty sprawdzi się też jako auto rodzinne. Do napędu przewidziano hybrydowy układ o łącznej mocy 218 KM. Takie parametry to zasługa współpracy 178-konnego benzyniaka oraz jednostki elektrycznej generującej 120 KM. To wyjątkowo dynamiczny i ekonomiczny duet, który pozwala na rozpędzenie auta do "setki" już po 8,3 s, i to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 5,3 l/100 km.

Sprawdź cenę

Toyota C-HR – w modnym stylu

To popularny model skierowany do kierowców, którzy cenią stylowy wygląd i terenowy charakter. Po wybraniu wersji GR Sport można dodatkowo liczyć na sportowy sznyt poparty 19-calowymi alufelgami oraz elementami nadwozia w fortepianowej czerni. Podczas liftingu przeprowadzonego w 2019 r. C-HR zyskał udoskonalone zawieszenie, a obok bazowej hybrydy o mocy 122 KM pojawił się także hybrydowy napęd generujący aż 184 KM (152-konny benzyniak współpracuje z elektryczną jednostką o mocy 109 KM). W tej postaci crossover osiąga "setkę" już po 8,2 s, a średnie spalanie to 5,3 l/100 km.

Sprawdź cenę

Toyota Aygo X — miejski crossover

Miejski hatchback przeszedł rewolucję — jest autorską konstrukcją Toyoty i stał się crossoverem. Nowa Aygo X (czyt. "Aygo Cross") modnie wygląda, jest znacznie większa i nowocześniejsza od poprzednika oraz ma nieco wyższy prześwit, nie tracąc na zwinności potrzebnej w ruchu miejskim. Nowa generacja tego modelu stanowi bardzo ciekawą, świeżą propozycję w coraz mniejszym segmencie A. Do napędu przewidziano benzynowy silnik 1.0 o mocy 72 KM (powstaje w fabryce koncernu w Wałbrzychu). Można go zamówić z ręczną lub automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów.

Sprawdź cenę

Toyota Mirai — elektryk bez baterii

To auto bezemisyjne, napędzane energią elektryczną, ale nie pochodzącą z zewnętrznego źródła magazynowaną w akumulatorze, który trzeba ładować. Tutaj prąd jest wytwarzany w ogniwach paliwowych. Do tego procesu potrzebny jest wodór, który tankuje się niemal tak samo jak inne paliwa. W Polsce są już pierwsze publiczne stacje. Sama Toyota Mirai to duży pięcioosobowy liftback o długości prawie 5 m. Jej moc to 187 KM, maksymalny moment obr. - 300 Nm, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9 s.

Sprawdź cenę

Toyota bZ4X – w pełni bezemisyjny SUV

Najnowsza Toyota bZ4X oferowana jest wyłącznie z elektrycznym zasilaniem. Do wyboru jest 204-konna wersja z napędem na przód lub 218-konny wariant 4x4, w którym zastosowano dwa silniki. W pierwszej postaci samochód rozpędza się do "setki" po 7,5 s, a w drugiej — po 6,9 s. Na pokładzie znajdują się akumulatory o pojemności netto 64 kWh. Przy użyciu ładowarki o mocy 150 kW prąd można w nich uzupełnić w 80 proc. po około 30 min. Maksymalny zasięg w przypadku słabszej odmiany wynosi 512 km, natomiast mocniejszy wariant po uzupełnieniu prądu na 100 proc. przejedzie do 461 km.

Sprawdź cenę

Toyota Corolla Cross – kompakt w terenowym wydaniu

To SUV, który powstał na bazie Corolli. Wypełnia lukę pomiędzy modelami C-HR a RAV4. Corolla Cross ma część pasażerską, która swobodnie mieści komplet pasażerów oraz foremny bagażnik o pojemności nawet 473 l. Samochód dostępny jest wyłącznie jako hybryda. W bazowej wersji, która setkę uzyskuje po 9,9 s, układ ma moc 140 KM, a w topowej 197 KM osiąga 100 km/h po 7,5 s. W zależności od wybranej opcji silnikowej średnie spalanie wynosi 5,0-5,4 l/100 km. Słabsza odmiana występuje wyłącznie z napędem na przód, a mocniejsza także jako 4x4.

Sprawdź cenę

Toyota Yaris Cross — zapełnia ważną lukę

To crossover segmentu B, którego brakowało w ofercie. Technicznie bazuje na Yarisie hatchback, jest jednak od niego większy, ma 17-centymetrowy prześwit i może występować z napędem 4x4. Do wyboru mamy dwie wersje silnikowe: benzynową 1.5 o mocy 125 KM lub hybrydową o mocy 116 KM. Do charakteru auta lepiej pasuje druga opcja, która odwdzięczy się niskim spalaniem (średnio 4,4-5,0 l/100 km), a także jest seryjnie wyposażona w automatyczną skrzynię biegów. W tym przypadku można dokupić wspomniany napęd na 4 koła. Warto zaznaczyć, że układ hybrydowy drugiej generacji jest produkowany w Polsce.

Sprawdź cenę

Toyota RAV4 Hybrid – może jeździć na samym prądzie

W gamie SUV-a Toyoty znajdują się dwie hybrydy. Klasyczna występuje w dwóch wersjach mocy – 218 KM i 222 KM. Skąd ta różnica? W pierwszym przypadku dotyczy auta z napędem na przód, a w drugim na wszystkie koła. Ponadto w ofercie jest odmiana plug-in, której łączna moc wynosi aż 306 KM, a przyspieszenie do "setki" zajmuje tylko 6 s. W tej postaci 185-konny silnik współpracuje z dwoma elektrycznymi – przednim (60 KM) i tylnym (54 KM). Po naładowaniu baterii do pełna (za pomocą pokładowej ładowarki 6,6 kW trwa to 2,5 godz.) autem można podróżować w trybie elektrycznym nawet przez 75 km.

Sprawdź cenę