- GDDKiA ogłosiła przetarg na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla odcinka drogi S8 między Bardem a Kłodzkiem
- Trasa S8 między Wrocławiem a Bardem podzielona jest na sześć odcinków
- Wszystkie mają łączną długość 64 km
Pełna dokumentacja STEŚ dla całego odcinka drogi ekspresowej S8 między Wróclawiem, a Kłodzkiem została opracowana już w latach 2017-2021, ale w 2021 r. odcinek Bardo — Kłodzko został z niego wyodrębniony.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: To się naprawdę stanie. Autostrada A4 będzie darmowa. Znamy datę wielkiej likwidacji bramek
Trasa S8 wydłuży się prawie do granicy z Czechami
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła realizację drogi ekspresowej między Wrocławiem a Bardem na sześć krótszych odcinków. Łącznie będą miały one długość ok. 64 km. Nowy odcinek trasy będzie przedłużeniem istniejącej trasy S8, która aktualnie kończy się koło Kobierzyc, a finalnie biegnie aż do Białegostoku.
Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi, ale GDDKiA zostawia sobie możliwość rozbudowania go w przyszłości o trzeci pas. Na jego budowę, wykorzystana może być rezerwa w pasie dzielącym.
Na trasie S8 powstaną nowe odcinki
Z kolei droga między podwrocławskimi Kobierzycami i Łagiewnikami podzielona została na trzy odcinki. Obecnie trwają tam prace projektowe, ale pierwszy odcinek o długości 7,5 km, pomiędzy węzłami Kobierzyce Północ i Kobierzyce Południe, realizuje Strabag Infrastruktura Południe za kwotę 309,8 mln zł. Drugi, pomiędzy węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski o długości 13,8 km, realizuje firma PORR za kwotę ponad 401,1 mln zł. Trzeci odcinek o długości 11,2 pomiędzy węzłami Jordanów Śląski i Łagiewniki Zachód wykona firma Budimex za kwotę 355,6 mln zł. Uzyskanie decyzji ZRID na te odcinki planowane jest w III kw. 2025 r.
GDDKiA informuje też, że dla odcinka między węzłami Łagiewniki Zachód i Niemcza o długości 9,3 km trwa jeszcze postępowanie przetargowe. Umowa ma być podpisana jeszcze w tym roku. W styczniu tego roku podpisana została umowa na realizację odcinka powstającego między Niemczą a Ząbkowicami. Zrealizuje go za kwotę prawie 306 mln zł firma Mostostal Warszawa. Natomiast dla prawie 14-kilomoterowego odcinka Ząbkowice Śląskie – Bardo w czerwcu 2024 r. GDDKiA podpisała umowę z Grupą Mirbud, która wybuduje go za ponad 378 mln zł.