Wśród szeregu innowacji na pierwszy plan wysuwa się technologia hybrydowa. Pod maskę trafił silnik TFSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM, którego siła przenoszona jest na przednią oś przez dwusprzęgłową przekładnię S tronic. Włączony w układ napędowy silnik elektryczny o mocy 20 kW podczas przyspieszenia dokłada swoje 150 Nm dodatkowego momentu obrotowego. Jednoczesne wykorzystanie silników TFSI i elektrycznego podczas sportowej jazdy gwarantuje doskonałe osiągi - przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i maksymalną prędkością 200 km/h.

Silnik elektryczny może samodzielnie napędzać samochód, na przykład w terenie zabudowanym, nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. Baterię można naładować z każdego normalnego gniazdka elektrycznego. Dzięki automatycznej funkcji start/stop, rekuperacji i fazom czysto elektrycznego napędu zużycie paliwa i emisje szkodliwych substancji przez Audi A1 Sportback concept obniżają się o prawie 30 procent w porównaniu z wykorzystaniem wyłącznie silnika spalinowego. Mimo sportowych niemal osiągów spala tylko 3,9 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla wynosi 92 g/km.

Nadwozie czterodrzwiowego Audi A1 Sportback concept, podobnie jak wersja trzydrzwiowa, optymalnie wykorzystuje niewielką powierzchnię, jaką ten samochód zajmuje na drodze. Ze swoją długością 3,99 m i szerokością 1,75 m oraz rozstawem osi 2,46 m dzięki krótkim zwisom łączy on w sobie sportowy wygląd z przestronnością wnętrza, którą udało się uzyskać między innymi dzięki poprzecznemu zamontowaniu silnika. Trzeci wymiar tego kompaktowego sportowca - wysokość - wynosi 1,40 metra.

Podczas gdy w studyjnym A1 project quattro zastosowano własną, mobilną jednostkę obsługową dla systemów informacyjnych i systemów pojazdu, A1 Sportback concept idzie o krok do przodu: kierowca może wykorzystać swój odpowiednio wyposażony, dostępny w handlu telefon komórkowy jako telefon samochodowy, bazę danych adresowych, do nawigacji, odtwarzania muzyki i video. Może on służyć jednocześnie jako element obsługowy dla wielu systemów konepcyjnego modelu.