- Audi wprowadza nową markę skierowaną na rynek chiński z uproszczonym logo
- Koncepcyjny model AUDI E został zaprojektowany przez polskiego projektanta Kamila Łabanowicza
- Nowe AUDI ma minimalistyczną stylistykę i futurystyczne wnętrze, dostosowane do oczekiwań chińskich konsumentów
Poza brakiem charakterystycznego logo, dla nas ważne jest także, że koncepcyjny model AUDI E jest owocem pracy polskiego projektanta, Kamila Łabanowicza. Jego wizja samochodu ma wpisywać się w motto "Vorsprung durch Technik", czyli przewaga dzięki technice.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoAUDI E to model nowej marki, ale z tą samą nazwą
I choć nowe Audi ma symbolizować znane wszystkim motto, to jego stylistyka nie ma nic wspólnego z innymi modelami z Ingolstadt. Auto wyróżnia się minimalistycznym stylem, z wyrazistymi liniami nadwozia i subtelnymi detalami, które szczególnie efektownie prezentują się podświetlone. Futurystyczne wnętrze pojazdu, z ogromnym ekranem 4K na desce rozdzielczej oraz systemem rozpoznawania twarzy, stanowi odpowiedź na oczekiwania chińskich konsumentów.
Gernot Döllner, CEO Audi, podkreśla, że wprowadzenie tej nowej marki to krok w kierunku dotarcia do technologicznie zaawansowanych klientów w Chinach. Pierwsze modele mają trafić do sprzedaży już w przyszłym roku, ale producent na razie nie planuje wyprowadzenia modelu i marki poza rynek chiński.
AUDI E stworzono wyłącznie dla Chińczyków
AUDI E napędzane jest przez dwa silniki elektryczne o mocy 570 kW i momencie obrotowym wynoszącym 800 Nm. Producent chwali się, że umożliwiają one osiągnięcie setki w zaledwie 3,6 s. Platformą nowego Audi jest Advanced Digitized Platform wykorzystuje technologię 800 V i została stworzona we współpracy z chińskim koncernem SAIC. Przewiduje ona wykorzystanie akumulatora 100 kWh, zapewniającego zasięg do 700 km. Dodatkowo tylko 10 min ładowania pozwala na pokonanie kolejnych 370 km.
AUDI E to kolejny model pokazujący, że europejskie marki bardzo poważnie podchodzą do rynku chińskiego i projektują pojazdy, by przypadły do gustu tamtejszym klientom. W obliczu rosnącej konkurencji ze strony lokalnych producentów Audi stara się zachować konkurencyjność, tworząc produkty, które mogą przyciągnąć klientów potencjalnie zainteresowanych markami premium z Chin. Jest to strategiczny ruch mający na celu umocnienie pozycji firmy na największym rynku motoryzacyjnym świata.
- Przeczytaj także: Tak zaskoczony nie byłem już dawno. Nie ma tańszego tak dużego nowego auta. W dodatku jest szybkie i ekonomiczne