Bentley Bentayga to obecnie najchętniej kupowany model ekskluzywnej brytyjskiej marki. Od czasu debiutu jesienią 2015 roku na salonie we Frankfurcie nabywców znalazło już ponad 20 tys. egzemplarzy tego modelu. Konkuruje on z takimi autami jak Lamborghini Urus i Rolls-Royce Cullinan. Tylko w ubiegłym roku tej trójce udało się dotrzeć do 11 tys. klientów, z czego 5 tys. wybrało właśnie Bentaygę.

Bentley Bentayga – luksus w formie

Face lifting nadwozia nie ograniczył się tylko do drobnych modyfikacji. Ich zakres jest dość duży i widoczny już na pierwszy rzut oka, zwłaszcza w wyglądzie pasa przedniego. Upodobnił się on teraz wyraźnie do najnowszej generacji Continentala GT i Flying Spura, dzięki czemu potężna sylwetka SUV-a zyskała bardziej dynamiczny i nowocześniejszy styl. Każdy panel z przodu został przeprojektowany. Nowe są podwójne reflektory LED Matrix, które umieszczono o 3 cm wyżej niż w poprzedniku, atrapa grilla sprawiająca wrażenie lżejszej i smuklejszej oraz zderzak ze zmodyfikowanymi wlotami powietrza i dolną osłoną. Jeszcze bardziej wyraziste zmiany da się zauważyć z tyłu, gdzie prostokątne lampy zastąpiono owalnymi w stylu Continentala GT, poszerzono minimalnie klapę bagażnika i przeniesiono na zderzak miejsce dla tablicy rejestracyjnej. Nowy jest także tylny spoiler oraz większe końcówki rur wydechowych.

We wnętrzu modyfikacje objęły elementy wystroju, w tym obicia drzwi, ale przede wszystkim zestaw nowoczesnych gadżetów. Nowa konsola środkowa mieści teraz 10,9-calowy ekran dotykowy, a pokładowe multimedia bezprzewodowo współpracują z Apple CarPlay i Android Auto. Bentayga w seryjnym wyposażeniu ma też zintegrowaną kartę SIM, która zapewnia stały dostęp do internetu, porty USB-C i indukcyjną ładowarkę do telefonu. Większy dotykowy panel sterujący podobny do stosowanego we Flying Spurze mają też do dyspozycji osoby podróżujące z tyłu.

Co ciekawe, dzięki nowej konstrukcji foteli i siedzeń udało się także minimalnie zwiększyć przestrzeń dla pasażerów (do 100 mm więcej na nogi w zależności od ustawienia foteli). Auto nadal dostępne będzie w trzech konfiguracjach siedzeń: dla czterech pasażerów z dwoma indywidualnymi fotelami w drugim rzędzie, dla pięciu z wygodną kanapą oraz dla siedmiu z dwoma rozkładanymi fotelami trzeciego rzędu (w bagażniku).

Oczywiście tak jak w poprzedniku, klienci będą mogli dowolnie konfigurować zamówione egzemplarze i wybierać z dziesiątek dostępnych opcji.

Bentley Bentayga – moc na życzenie

W chwili debiutu sprzedażowego auto będzie oferowane z benzynowym silnikiem 4.0 V8 twin turbo o mocy 550 KM i momencie 770 Nm. Pozwoli on na przyspieszanie do „setki” w 4,5 s i rozpędzanie się do 290 km/h! Do przekazania momentu na obydwie osie będzie wykorzystywał 8-biegową skrzynię automatyczną. Bentley zapewnia, że tym roku do oferty dołączą jeszcze wersja hybrydowa plug-in oraz topowa odmiana Speed 6.0 W12, która może pochwalić się tytułem najszybszego SUV-a świata z prędkością maksymalną 305 km/h.

Bentley nie zdecydował się przy okazji liftingu na głębsze zmiany w konstrukcji zawieszenia. Ograniczają się one w zasadzie do powiększenia rozstawu kół z tyłu o 20 mm, co wpłynęło z jednej strony na wygląd tylnej części nadwozia, a z drugiej na poprawę i tak już wyróżniającej się w segmencie trakcji i precyzji prowadzenia. Nowa Bentayga zaoferuje szeroką gamę ustawień drogowych i off-roadowych, w tym opcjonalną All-Terrain, w której do wyboru kierowca ma aż 8 trybów działania układów jezdnego i napędowego (4 drogowe i 4 terenowe).

Bentley Bentayga – naszym zdaniem

Potężny SUV z charakterem i manierami sportowego bolidu robi wrażenie. Ale nawet w tym segmencie czasami przydaje się kuracja odświeżająca i trzeba przyznać, że styliści Bentleya wykonali swoją robotę perfekcyjnie. Odwołanie się do najnowszej filozofii designu marki było ruchem w dobrą stronę, dzięki któremu Bentayga zyskała jeszcze więcej stylu i pożądanej optycznej lekkości.