Auto Świat > Wiadomości > Premiery > BMW serii 7 na sterydach – Alpina B7

BMW serii 7 na sterydach – Alpina B7

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Oto odnowa biologiczna po niemiecku. Świeżo zmodernizowana reprezentacyjna limuzyna BMW przeszła kurację wzmacniającą u nadwornego specjalisty od tuningu. Pora na nowe BMW Alpina B7.

BMW Alpina B7Źródło: Auto Świat / BMW
  • BMW serii 7 po tuningu Alpina wykorzystuje nowy benzynowy silnik 4,4 l V8 o mocy 608 KM
  • Samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna – 330 km/h
  • W porównaniu z seryjnym BMW, Alpina poprawiła wygłuszenie nadwozia

Nadworny tuner BMW określa tuning serii 7 mianem dokładnej odnowy biologicznej. Nie szczędzi przy tym takich określeń jak świeży, nowoczesny, mocny, czy najwyższy standard. Innymi słowy, chwali się kuracją wzmacniającą już dość potężny samochód, czyli BMW serii 7 z benzynowym V8 o pojemności 4,4 l pod maską.

W BMW emblemat 750i oznacza 530 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego. Po tuningu moc tę podniesiono do 608 KM, a moment do imponujących 800 Nm (już od 2000 obr/ min). W praktyce oznacza to prędkość maksymalną 330 km/h. Pod względem przyspieszenia także trudno narzekać. B7 zawstydzi bowiem większość rywali z klubu GTI, gdyż pierwsze 100 km/h osiąga po zaledwie 3,6 sekundy.

Wzmocniony silnik współpracuje z seryjną 8-stopniową przekładnią ZF, której oprogramowanie zmieniono na potrzeby tuningu. Alpina chwali się, że program dostosowano specjalnie do zmienionej charakterystyki nowego silnika V8. Skoncentrowano się przy tym na uzyskaniu kompromisu pomiędzy wydajnością, a komfortem. Firma obiecuje bowiem bardzo płynną pracę przy jeździe z niską prędkością obrotową, a jednocześnie znaczące skrócenie czasu reakcji w trybie sportowym. Co ciekawe, wzmocniono przy tym poszczególne elementy przekładni oraz poprawiono fabryczny system chłodzenia. Według Alpiny, modyfikacje były po prostu konieczne.

Zmiany objęły także zawieszenie oraz sterowanie rozdziałem momentu obrotowego. Alpina obiecuje niższy środek ciężkości (zależnie od prędkości zawieszenie obniża się lub podnosi aż o 20 mm) i lepsze prowadzenie przy zachowaniu możliwie jak najwyższego poziomu komfortu. Kierowca ma przy tym ułatwione zadanie, gdyż może skorzystać z gotowych charakterystyk pracy zawieszenia i silnika począwszy od trybu Comfort a skończywszy na Alpine Sport +.

W standardzie klient otrzymuje samochód obuty w 20 calowe felgi z oponami Michelin w dwóch rozmiarach. Z przodu montowane są opony 255/40 R20 a z tyłu 295/35 R20. Ze względu na nowe ogumienie zdecydowano się także na modyfikacje… standardowego wygłuszenia nadwozia BMW. Alpina dodała nowe materiały izolujące przy tylnych nadkolach oraz przy słupkach środkowych. Ze względu na hałas wymieniono nawet silniki w układzie szyb sterowanych elektrycznie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nawet tak luksusowe modele jak Alpina B7 można wzbogacić o dodatkowe wyposażenie. Lista opcji jest bowiem całkiem długa. Wśród dodatków są różne wersje skórzanej tapicerki (Nappa, Merino), drewniane dodatki, wentylowane siedzenia, podgrzewana kierownica, panoramiczny dach czy system do nocnej jazdy Night Vision. Za dopłatą jest także nagłośnienie firmowane przez renomowane Bowers &Wilkins.

Samochód pojawi się na rynku dopiero po wakacjach. Znana jest już cena na rynku amerykańskim: ponad 140 000 dolarów. 

Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków