Citroen C4 X – trzy w jednym, czyli połączenie hatchbacka z sedanem i SUV-em

Podczas światowej premiery w Kopenhadze Citroën pokazał nowy model C4 X oraz jego elektryczną wersję ë-C4 X. Ten średniej wielkości samochód kierowany jest do osób, które oczekują alternatywy dla typowych hatchbacków lub SUV-ów. Aby pogodzić te sprzeczności, francuscy styliści zaprojektowali konstrukcję, która łączy sylwetkę kompaktowego hatchbacka z wszechstronnością aut typu SUV oraz klasycznego sedana. Te „trzy w jednym" udało się zmieścić w przestronnym czterodrzwiowym nadwoziu o wymiarach 4600/1800/1525 mm i rozstawie osi 2670 mm.

Zgodnie z zapowiedziami Francuzów elektryczny model przy 50-kilowatowej baterii ma oferować zasięg sięgający 360 km i dzięki silnikowi o mocy 100 kW (136 KM) umożliwiać przyspieszenie 0-100 km/h w 9,5 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 150 km/h. Ponadto w nowych modelach znajdzie się multimedialny interfejs nowej generacji — MyCitroën Drive Plus — który ma oferować pasażerom szereg przydatnych usług. System wyposażony jest w ekran o przekątnej 10 cali, obsługiwany dotykowo. Może być także sterowany głosowo – system rozumie 29 języków, można w ten sposób sterować klimatyzacją, audio, telefonem.

Podczas prezentacji konstruktorzy modelu C4 X zawracali uwagę na szerokość nadwozia nowego modelu wynoszącą 1800 mm – pozwoliło to wygospodarować w kabinie dużo miejsca dla pasażerów, szczególnie na kanapie. Mieści się na niej trójka dorosłych pasażerów. Pojemny jest także bagażnik – mieści 510 litrów, szerokość między nadkolami wynosi 1010 mm, a głębokość – 1079 mm. Próg załadunku nie jest bardzo wysoki – 164 mm.

Tradycyjnie, w Citroenie dużą uwagę przywiązuje się do komfortu podróżowania. W modelu C4 X zastosowane specjalne fotele Advanced Comfort z warstwą specjalnej pianki o grubości 15 mm. W wyższych wersjach wyposażenia przednie oraz tylne siedzenia mogą być wyposażone w funkcję masażu.

Według założeń planistów Citroena nowy C4 X będzie oferowany na wielu rynkach europejskich wyłącznie w wersji elektrycznej (Austria, Belgia, Niemcy, Luksemburg, Holandia, Portugalia, cała Skandynawia, W. Brytania). Na pozostałych rynkach europejskich, w tym także w Polsce, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce oferowany będzie jako elektryczny oraz w wersji spalinowej.

Citroen e-C4 X – krótki czas ładowania, 30 min. do 80 proc. pojemności baterii

Wersja elektryczna ma silnik o mocy 136 KM oraz baterię o pojemności 50 kWh. Zasięg wg WLTP wynosi 360 km. W stacjach ładowania prądem stałym 100 kW czas -naładowania elektrycznego C4 X do 80 proc. pojemności baterii wynosi tylko 30 minut.

W przypadku korzystania z domowego Wallboxa 32-amperowego czas pełnego naładowania baterii wynosi 7,5 godz.

W wersji spalinowej nowy Citroen C4 X oferowany będzie z silnikiem benzynowym PureTech 100 z 6-biegową skrzynią ręczną, PureTech 130 z „automatem" oraz z dieslem – BlueHDi z „automatem".

Nowy Citroen C4 X w wersjach elektrycznej i spalinowej produkowany będzie w Hiszpanii, w zakładach Villaverde koło Madrytu.

Citroen e-C4 X – dane techniczne

Moc silnika elektr. 100 kW (136 KM)
Akumulator 400 V, litowo-jonowy, pój. 50 kWh
Moment obrotowy 260 Nm
Prędkość maks. 150 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s (tryb Sport)
Zasięg (wg WLTP) 360 km
Wymiary (długość, szerokość, wysokość) 4600/1800/1525 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Pojemność bagażnika 510 l
Promień skrętu 10,9 m
Prześwit 156 mm
Masa własna 1225 kg

bbb

bbbb