• Dacia Jogger ma być samochodem dla rodzin mających aktywny tryb życia, dlatego relingi dachowe można zamienić w bagażnik, a prześwit wynosi 20 cm.
  • Choć auto nie należy do najdłuższych, to oferuje sporo miejsca w środku. Producent obiecuje największą przestronność wśród aut dla siedmiu osób.
  • Na razie dostępne są dwa silniki benzynowe, z czego jeden ma instalacje LPG. W 2023 roku pojawi się także hybryda
  • Zamówienia będzie można składać od listopada, a w lutym 2022 r. pojawi się w salonach
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Choć nazwa Jogger może się kojarzyć ze sportem, to od początku było wiadomo, że Dacia, nadając taką nazwę, ma coś innego na myśli. Nazwa kojarzyć ma się ze sportowym stylem życia i częstym przebywaniem rodzin na świeżym powietrzu. Dacia Jogger ma być kompanem w codziennym, aktywnym życiu. Dlatego właśnie producent twierdzi, że auto zostało stworzone tak, aby łączyć modny wygląd SUV-a, długość kombi i przestrzeń minivana.

Wygląd Dacii Jogger jest atrakcyjny, to mierzące 4547 mm kombi z przodem przeszczepionym z Logana i Sandero. Z boku od razu w oczy rzucają się bardzo długie tylne drzwi i krótkie zwisy, a także różna wysokość szyb przednich i tylnych. Ponadto Jogger ma na dachu relingi dachowe, które w zależności od wersji będzie można szybko zamienić w pełnoprawny bagażnik dachowy mogący unieść do 80 kg. Prześwit również jest spory, bo ma aż 20 cm. Dacia Jogger rzeczywiście jest przygotowana dla aktywnych rodzin.

Tył samochodu od pierwszego wejrzenia przywodzi na myśl SUV-y Volvo. Światła są bardzo podobne i choć Dacia twierdzi, że to nowy język stylistyczny wzorowany na literze Y, to na pewno niektórzy będą ją mylili z Volvo. Tył jest pionowy, aby wygospodarować jak najwięcej przestrzeni w środku. Całościowo samochód jest atrakcyjny i na pewno jest jedną z najładniejszych Dacii, które kiedykolwiek powstały.

Dacia Jogger - przepastne wnętrze

To chyba najważniejsza część całego samochodu. Dacia twierdzi, że Jogger to dużo samochodu za niewielkie pieniądze, jak zatem wygląda wnętrze? Tutaj także nie udziwniano i wykorzystano już dobrze znaną deskę rozdzielczą z Sandero. Obsługa jest prosta, a wygląd atrakcyjny, więc nie ma powodów do narzekania. Oczywiście należy się spodziewać dużej ilości twardych plastików.

Na uwagę jednak zasługuje ilość schowków, a raczej ich pojemność. W sumie to aż 24 litry schowków dla pasażerów auta, jest więc miejsce, gdzie chować podręczne rzeczy. Do dyspozycji jest także 6 uchwytów na kubki, a w każdych drzwiach ma się zmieścić litrowa butelka.

Duży rozstaw osi i szerokie tylne drzwi sugerują, że każdy z pasażerów będzie mógł wygodnie podróżować. Według obietnic, przestrzeni nie powinno nikomu zabraknąć ani na nogi, ani na głowę. Nawet w trzecim rzędzie siedzeń. Ponadto wsiadanie na ostatnie dwa fotele ma być ułatwione właśnie dzięki dużym tylnym drzwiom, a także łatwym składaniu fotela z drugiego rzędu.

Przestrzeń bagażowa pełna jest uchwytów, pasów i haczyków, a dodatkowo jest spora. Wersja 5-cioosobowa zapewnia 708 litrów, a 7-mioosobowa 160 litrów z rozłożonym ostatnim rzędem, a po złożeniu 565 litrów. Niezależnie od wersji można mieć 1819 litrów, jeśli oba tylne rzędy są położone.

Dacia Jogger - benzyna, LPG, a później hybryda

Choć Dacia ma uczestniczyć w aktywnym trybie życia, to sama sportowcem nigdy nie będzie. Na start dostępny będzie benzynowy silnik 1.0 TCe o mocy 110 KM oraz 1.0 ECO-G. Oba silniki to benzyny, a ta druga może być dodatkowo zasilana LPG. Zbiornik gazu o pojemności 40 litrów jest schowany we wnęce koła zapasowego, a łączny zasięg na obu paliwach będzie wynosił 1000 km.

W roku 2023 do oferty ma dołączyć także hybryda z silnikiem 1.6 i dwoma motorami elektrycznymi. Taki zestaw ma mieć 140 KM.

Wyposażenie bezpieczeństwa będzie obejmowało między innymi asystenta hamowania, monitorowania martwego pola, parkowania czy podjazdu pod górę.

Zaprezentowane auto, to limitowana wersja EXTREME, z dodatkowymi plastikowymi osłonami na nadkola i wyposażeniem obejmującym rozbudowane multimedia czy automatyczne światła i klimatyzację.

Na tą chwilę producent nie zdradził cen i poszczególnych wariantów wyposażenia. Samochód będzie można zamawiać od listopada 2021 r., a w salonach pojawi się w lutym 2022 r.