Z profilu przypomina pojazd do zabawy na plaży czy na wydmach – duże koła, duży prześwit, brak zwisów, co pozwala pokonywać strome podjazdy i zjeżdżać z nich, a do tego ostre, geometryczne rysy karoserii i… brak przedniej i bocznych szyb oraz drzwi. Baggi? Nie, Manifesto to coś więcej. Jak sugeruje nazwa, jest to zapowiedź tego, czego można spodziewać się w najbliższych latach po Dacii.
Ale czego rewolucyjnego można spodziewać się po popularnej niskobudżetowej marce, która pnie się w tabelach sprzedaży, dzięki umiarkowanym cenom i dość prosto zaprojektowanym autom?
Dacia zmienia wizerunek
Otóż Dacia postanowiła zmienić swój wizerunek ze skromnej marki w taką, która nastawiona jest na ekologię, na aktywnych kierowców oczekujących od samochodu oprócz przewożenia z punktu do punktu także możliwości realizacji rozrywki, używania auta także za miastem, realizacji hobby itp.
Te zmiany, choć na razie delikatnie, już się dzieją – Dacie mają zmienione logo, przybywa dodatków użytecznych dla osób uprawiających sporty (np. bagażnik z rozkładanymi poprzeczkami w modelu Jogger). Wkrótce pojawią się też rozkładane stelaże umożliwiające rozłożenie materaca i spanie w aucie oraz przystawki namiotowe.
Dacia Manifesto – śpiwory z pokrowców
Co ma z tym wspólnego Manifesto? Zawiera wiele elementów i gadżetów, jakie w przyszłości Dacia chce oferować w swoich modelach. Np. z przodu pojazd ma silny reflektor, który można wyjąć i używać jako latarkę dającą mocny strumień światła. Pokrowce na fotelach mogą po zdjęciu pełnić funkcję… śpiworów.
W budowie Manifesto zastosowano wiele elementów wykonanych z materiałów z recyclingu.
Duże, ponad 20-calowe opony składają się z dwóch pierścieni gumowych połączonych gumowymi łącznikami (szprychami). Amortyzację zapewnia nie powietrze jak w tradycyjnej oponie, lecz ugięcie łączników między pierścieniami.
Dacia Manifesto — to tylko wizja
Manifesto jest futurystyczna, wiele osób na pewno chciałoby mieć taki pojazd. Niestety, tu zła wiadomość dla nich – Manifesto to nie prototyp przyszłego pojazdu, lecz studium dla stylistów i projektantów podzespołów mechanicznych. Jedyna pociecha jest taka, że niektóre detale i elementy zostaną zaadaptowane do przyszłych modeli Dacii.