Włosi znowu zaszaleli i tym razem proponują swoim klientom limitowaną edycję torowej wyścigówki zbudowanej na bazie wyczynowych modeli 488 GT3 i 488 GTE. Nowy bolid ma moc około 700 KM, mnóstwo sportowej techniki i będzie można nim jeździć tylko podczas dni torowych organizowanych przez Ferrari Club Competizioni GT.
Inżynierowie Ferrari po raz kolejny poszli na całość i nowy model pod wieloma względami ma ustanawiać nowe granice przyjemności z jazdy na torze. Co ciekawe, nie ma on homologacji dla żadnej serii wyścigowej FIA, ale dzięki temu jego konstruktorzy nie musieli czuć się ograniczeni regulacjami. "Modificata" w żargonie Ferrari oznacza projekty, które ewoluowały w stronę coraz lepszych osiągów. I tak jest w przypadku 488 GT Modificata, który zwiększa i tak niesamowity już potencjał takich aut jak 488 GT3 startującym w serii GT i 488 GTE znanego z World Endurance Championship.
Zakres wprowadzonych zmian jest imponujący. Silnik 3.9 V8 z podwójnym turbodoładowaniem zyskał nowe komponenty i ekstremalne mapowanie, przez co jego moc zwiększyła się z 600 do około 700 KM. Skrzynia biegów, dostępna z różnymi przełożeniami i sprzęgłem z włókna węglowego, została przystosowana do przenoszenia większej mocy i momentu obrotowego.
Całkowicie zmieniono aerodynamikę pojazdu. Dzięki zastosowaniu nowego splittera poprawiono docisk bez zwiększania oporu powietrza, a przy okazji zoptymalizowano wydajność i wrażliwość na zmiany kąta tylnego skrzydła. Nowy jest także tylny dyfuzor oraz powiększone wloty powietrza do silnika. Co więcej, oprócz aluminiowego dachu i słupków, wszystkie panele nadwozia zostały zastąpione elementami wykonanymi z włókien węglowych, podobniej jak to mam miejsce w 488 GTE. W efekcie 488 GT Modificata generuje przy 230 km/h ponad 1000 kg siły docisku.
Zawieszenie samochodu w znacznej mierze zaadaptowano z 488 GTE, a układ hamulcowy opracowany we współpracy z Brembo znany jest z wyścigowych modeli Ferrari w tym 488 GT3 Evo 2020. Takie połączenie gwarantuje perfekcyjne prowadzenie oraz wydajne hamowanie ze znacznie ograniczonym fadingiem (nurkowaniem przodu).
Ferrari 488 GT Modificata – pełna personalizacja
W standardowym wyposażeniu modelu znajdziemy moduły telemetryczne V-Box i Boscha z możliwością nagrywania danych bezpośrednio na USB, tylną kamerę wysokiej rozdzielczości, kubełkowe fotele Sabelt z wyścigową uprzężą, pełną klatkę bezpieczeństwa oraz system TPMS monitorujący temperaturę i ciśnienie opon. Do tego klienci mają do wyboru szeroką paletę opcji pozwalającą na dopasowanie każdego egzemplarza, zarówno nadwozia jak i wnętrza, do ich indywidualnych preferencji.
Ferrari póki co mówi, że auto będzie produkowane w bardzo limitowanej serii i początkowo adresowane tylko do kierowców, którzy w ostatnich latach uczestniczyli w organizowanych przez markę zawodach Competizioni GT lub Club Competizioni GT. W przyszłym roku firma planuje zorganizować co najmniej pięć takich imprez na sławnych torach, takich jak: Virginia International Raceway, Monza, Watkins Glen, Suzuka i Nürburgring, gdzie klienci będą mogli w pełni odkryć potencjał samochodu. Dodatkowo 488 GT Modificata będzie mogła wziąć udział w Finali Mondiali – wieńczącym sezon sportowych aktywności marki i programów specjalnych dla klientów, który w 2021 roku odbędzie na torze Mugello w Toskanii.
Galeria zdjęć
1/6 Ferrari 488 GT Modificata
1/6
Żródło: Auto Świat / Ferrari
2/6 Ferrari 488 GT Modificata
2/6
Żródło: Auto Świat / Ferrari
3/6 Ferrari 488 GT Modificata
3/6
Żródło: Auto Świat / Ferrari
4/6 Ferrari 488 GT Modificata
4/6
Żródło: Auto Świat / Ferrari
5/6 Ferrari 488 GT Modificata
5/6
Żródło: Auto Świat / Ferrari
6/6 Ferrari 488 GT Modificata
6/6
Żródło: Auto Świat / Ferrari
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.