Alternatywne napędy są u Forda traktowane bardzo poważnie i wielotorowo. Firma pokazała właśnie Focusa Electric,hybrydowego C-Maxa Energi i C-Maxa Hybrid. Wszystkie trzy samochody świętowały swoją premierę w Detroit (13-23. stycznia) i dają początek nowej erze w historii koncernu.
C-Max Energi jest pierwszym modelem Forda wyposażonym w hybrydową technikę Plug-in. Najprawdopodobniej ze względu na koszty równolegle firma zaprezentowała klasyczną hybrydę, bez możliwości ładowania baterii z gniazdka 230 V. Fordowska hybryda to tzw. pełna hybryda – silniki spalinowy i elektryczny mogą pracować razem i oddzielnie w zależności od sytuacji. Zdaniem producenta hybrydowy C-Max ma zużywać średnio mniej paliwa niż Fusion Hybrid, który spalał 5,6 l/100 km.
Bazą dla C-Maxa Hybrid jest aktualna 5-miejscowa wersja auta. Samochód trafi do sprzedaży w USA w 2012 roku, a w Europie rok później. Niestety, nieznane są bliższe szczegóły techniczne konstrukcji. Wiadomo, że do prędkości 75 km/h auto będzie mogło poruszać się w trybie czysto elektrycznym. Na centralnym wyświetlaczu kierowca uzyska informacje o aktualnym stanie naładowania litowo-jonowych akumulatorów oraz wskazówki, jak oszczędnie jeździć. Nowością jest Break Coach, który pokazuje kiedy odzyskiwana jest energia z hamowania i toczenia się auta i jak jeździć, by oszczędzać jak najwięcej paliwa. Jeśli winorośl na wyświetlaczu jest zielona oznacza to, że jeździmy prawidłowo.