Jak twierdzi Ford, samochód pomimo elektrycznego napędu, ma dostarczać te same doznania z jazdy, co standardowe, konwencjonalne wersje nowego kompaktu (elementy układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia w znacznej mierze są wspólne).
Nas badawczym egzemplarzem nowego Focusa przewiózł już szef działu projektowania układów jezdnych Forda Jürgen PützschlerMotor elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) w połączeniu z jednobiegową przekładnią bez sprzęgła zapewnia błyskawiczną reakcję auta na gaz i płynne przyspieszanie (245 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest od samego „dołu”) . Prędkość maksymalna to 136 km/h.
Zaawansowany system litowo-jonowych baterii, który jest chłodzony i ogrzewany cieczą, powstał przy współpracy z firmą LG Chem. Akumulatory będzie można ładować za pomocą domowej stacji ładowania 240 V (sprzedawana oddzielnie) w czasie od trzech do czterech godzin (o połowę krócej niż Nissana Leaf). Producent nie zdradził na razie czasu ładowania poprzez standardowy kabel 120 V oraz zasięgu samochodu. Nieoficjalne źródła mówią o 100-160 km na jednym ładowaniu.
Ford Focus droższy od Golfa i AstryNa amerykański rynek Ford Fokus Electric trafi w drugiej połowie br. Na starym Kontynencie auto ma się pojawić nieco później. Na razie ważą się losy, gdzie europejska wersja będzie produkowana. Nie ma również jeszcze żadnych informacji nt spodziewanej ceny auta.