Auto Świat Wiadomości Premiery Ford Ranger Thunder wjeżdża do Polski

Ford Ranger Thunder wjeżdża do Polski

Autor oprac. Rafał Sękalski
oprac. Rafał Sękalski

Amerykańska marka poszerza paletę swojego flagowego pikapa na rynku europejskim o limitowaną wersję Thunder z bogatym wyposażeniem seryjnym i agresywną stylizacją nadwozia. Ranger w tej odmianie napędzany jest silnikiem wysokoprężnym o mocy 213 KM i ma napęd 4x4, a do pierwszych klientów trafi już pod koniec lata

Ford Ranger Thunder
Zobacz galerię (14)
Auto Świat / Ford
Ford Ranger Thunder

Ford Ranger to jeden z najpopularniejszych pikapów w Europie. W ubiegłym roku trafiło do klientów ponad 52,5 tys. sztuk tego modelu. Teraz do oferty dołącza wersja Thunder bazująca na bogatej odmianie wyposażeniowej Wildtrak.

Ford Ranger Thunder – „piorunujący” styl

Przeczytaj też:

Limitowana do 4500 egzemplarzy wersja Thunder zyskała kilka stylistycznych detali, które podkreślają jej wyjątkowy charakter. To m.in. czarne 18-calowe alufelgi oraz czarne wykończenia Ebony Black w osłonie chłodnicy, tylnym zderzaku, osłonach podwozia z przodu i z tyłu, ramkach świateł przeciwmgielnych, klamkach drzwi, a także sportowej ramie skrzyni ładunkowej. Przyciemniane ramki dostały też ledowe reflektory i lampy tylne. Modyfikacje uzupełniają czerwone akcenty na grillu i ramie skrzyni oraz trójwymiarowe oznaczenia „Thunder” na przednich drzwiach. Pikap w tej wersji sprzedawany będzie z matą skrzyni ładunkowej i malowaną proszkowo roletą Black Mountain Top.

We wnętrzu standard obejmie m.in. fotele obszyte skórą o ciemnym, hebanowym odcieniu i z charakterystycznymi haftem „Thunder” na oparciach, czerwone przeszycia na fotelach, drzwiach, kierownicy i desce rozdzielczej, czarne maty podłogowe oraz podświetlane na czerwono progi. Seryjny będzie także system multimedialny Ford SYNC3 z dotykowym, ekranem o przekątnej 8-cali.

Ford Ranger Thunder – sprawdzony napęd

Źródłem napędu nowej wersji jest turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue, znany m.in. z Raptora, który dysponuje mocą 213 KM i momentem obrotowym 500 Nm oraz współpracuje z automatyczną, 10-stopniową skrzynią biegów. Ford obiecuje zużycie paliwa w cyklu WLTP na poziomie 9,1 l/100 km. Standardem jest oczywiście napęd na obydwie osie, który zapewnia uniwersalny charakter auta i możliwość poruszania się w każdych warunkach drogowych. Co ważne, Ranger Thunder potrafi nie tylko poruszać się po bezdrożach (prześwit 237 mm, kąt natarcia 29 stopni, zejścia 27 i rampowy stopni), ale także pokonywać strumienie czy zalane do głębokości 80 cm drogi. Dużym atutem jest także zdolność ciągnięcia przyczepy o masie do 3,5 tony.

Ford Ranger Thunder – bogato wyposażony

Thunder wraz Wildtrakiem i Raptorem należy do grona topowych wersji Rangera, stąd już w standardzie oferuje niemal kompletne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Poza wymienionymi już elementami zarezerwowanymi dla tej wersji będą to m.in.: układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym, system zapobiegający kolizjom Pre-Collision Assist 1, tempomat, układ rozpoznawania znaków drogowych, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z kamerą cofania, bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania auta Ford KeyFree.

Auto można już zamawiać u dilerów marki. Ceny zaczynają się od 162 960 zł netto.

Autor oprac. Rafał Sękalski
oprac. Rafał Sękalski
Powiązane tematy: