Ford Ranger to jeden z najpopularniejszych pikapów w Europie. W ubiegłym roku trafiło do klientów ponad 52,5 tys. sztuk tego modelu. Teraz do oferty dołącza wersja Thunder bazująca na bogatej odmianie wyposażeniowej Wildtrak.
Ford Ranger Thunder – „piorunujący” styl
Limitowana do 4500 egzemplarzy wersja Thunder zyskała kilka stylistycznych detali, które podkreślają jej wyjątkowy charakter. To m.in. czarne 18-calowe alufelgi oraz czarne wykończenia Ebony Black w osłonie chłodnicy, tylnym zderzaku, osłonach podwozia z przodu i z tyłu, ramkach świateł przeciwmgielnych, klamkach drzwi, a także sportowej ramie skrzyni ładunkowej. Przyciemniane ramki dostały też ledowe reflektory i lampy tylne. Modyfikacje uzupełniają czerwone akcenty na grillu i ramie skrzyni oraz trójwymiarowe oznaczenia „Thunder” na przednich drzwiach. Pikap w tej wersji sprzedawany będzie z matą skrzyni ładunkowej i malowaną proszkowo roletą Black Mountain Top.
We wnętrzu standard obejmie m.in. fotele obszyte skórą o ciemnym, hebanowym odcieniu i z charakterystycznymi haftem „Thunder” na oparciach, czerwone przeszycia na fotelach, drzwiach, kierownicy i desce rozdzielczej, czarne maty podłogowe oraz podświetlane na czerwono progi. Seryjny będzie także system multimedialny Ford SYNC3 z dotykowym, ekranem o przekątnej 8-cali.
Ford Ranger Thunder – sprawdzony napęd
Źródłem napędu nowej wersji jest turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue, znany m.in. z Raptora, który dysponuje mocą 213 KM i momentem obrotowym 500 Nm oraz współpracuje z automatyczną, 10-stopniową skrzynią biegów. Ford obiecuje zużycie paliwa w cyklu WLTP na poziomie 9,1 l/100 km. Standardem jest oczywiście napęd na obydwie osie, który zapewnia uniwersalny charakter auta i możliwość poruszania się w każdych warunkach drogowych. Co ważne, Ranger Thunder potrafi nie tylko poruszać się po bezdrożach (prześwit 237 mm, kąt natarcia 29 stopni, zejścia 27 i rampowy stopni), ale także pokonywać strumienie czy zalane do głębokości 80 cm drogi. Dużym atutem jest także zdolność ciągnięcia przyczepy o masie do 3,5 tony.
Ford Ranger Thunder – bogato wyposażony
Thunder wraz Wildtrakiem i Raptorem należy do grona topowych wersji Rangera, stąd już w standardzie oferuje niemal kompletne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Poza wymienionymi już elementami zarezerwowanymi dla tej wersji będą to m.in.: układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym, system zapobiegający kolizjom Pre-Collision Assist 1, tempomat, układ rozpoznawania znaków drogowych, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z kamerą cofania, bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania auta Ford KeyFree.
Auto można już zamawiać u dilerów marki. Ceny zaczynają się od 162 960 zł netto.